Jump to content

Edit History

Mizar

Mizar

Dette er en fin båt hvis  prisen ikke blir for drøy - veldig sjelden å se til salgs i Norge.

En ting du bør våre obs på, er om foringen til pinnen som svingkjølen dreier rundt, er skiftet. Jeg tror Southerly anbefalte kontroll/evt. utskifting med intervaller på 7 år. Men det er nok mye avhengig av bruken. I England er det jo vanlig å ha båtene liggende "grounded" ved fjære sjø, så der blir nok kjølen løftet ofte.  I Norge kanskje bare en sjelden gang.

Mizar

Mizar

Dette er en fin båt hvis  prisen ikke blir for drøy - veldig sjelden å se til salgs i Norge.

En ting du bør våre obs på, er om foringen til pinnen som svingkjølen dreier rundt, er skiftet. Jeg tror Southerly anbefaler kontroll/evt. utskifting med intervaller på 7 år. Men det er nok mye avhengig av bruken. I England er det jo vanlig å ha båtene liggende "grounded" ved fjære sjø, så der blir nok kjølen løftet ofte.  I Norge kanskje bare en sjelden gang.

Mizar

Mizar

En ting du bør våre obs på, er om foringen til pinnen som svingkjølen dreier rundt, er skiftet. Jeg tror Southerly anbefaler kontroll/evt. utskifting med intervaller på 7 år. Men det er nok mye avhengig av bruken. I England er det jo vanlig å ha båtene liggende "grounded" ved fjære sjø, så da bløir nok kjølen løftet ofte.  I Norge kanskje bare en sjelden gang.

• Create New...