Alvito Svart 23.August.2005 Link til dette innlegget Svart 23.August.2005 (redigert) Jeg har taukutter på akselen og ved propellen og DRITER i disse blåsene som ligger og dupper midt i skips og lystbåtleia. Hører det dunker av og til i skroget men pyttsann, den som er med på leken må tåle steken. Har aldri hatt problemer med tau i propellen etc. på grunn av dette. Så fiskere dere er herved advart, jeg går på autopilot i leden og viker ikke en millimeter hvis det ligger redskap der. Gidder ikke å se etter dubber, blåser heller. Redigert 23.August.2005 av Alvito (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 23.August.2005 Link til dette innlegget Svart 23.August.2005 Jeg har taukutter på akselen og ved propellen og DRITER i disse blåsene som ligger og dupper midt i skips og lystbåtleia. Hører det dunker av og til i skroget men pyttsann, den som er med på leken må tåle steken. Har aldri hatt problemer med tau i propellen etc. på grunn av dette. Rope Cutters. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
GeirFrode Svart 24.August.2005 Link til dette innlegget Svart 24.August.2005 Rope Cutters. <{POST_SNAPBACK}> Det skal helt klart vurderes til neste sesong. Jeg begynner å bli møkk lei av å kjøre slalåm mellom disse kannene og flaskene som ligger og dupper i vannskorpen. Hvis kutterne er så bra som Alvito skriver, så er jo saken klar. Jeg har til og med opplevd å få tau i propellen midt i innseilingen til moloen ved gjestehavna i Risør. Det var for sikkerhets skyld et blått flytetau som lå i vannskorpen. Jeg så det ikke, og andre kunne fortelle etterpå at en annen båt hadde tatt blåsen tidligere på dagen. Men ingen gadd å dra opp utstyret. Jeg nøstet inn mange meter tau rundt propell/aksling før jeg merket det, og det pakket seg skikkelig godt. Måtte ha hjelp av dykker fra redningsskøyta for å få dritten løs igjen. Jeg dro opp rusa og kastet den langt inn på land på motsatt side. Det luktet noe forferdelig av den også, så jeg måtte vaske jolla etterpå. Nei, folkens, bruk hue når dere setter ut redskap i sjøen, ellers så skjer det snart en ulykke på grunn av dette. Har forøvrig sett en del som setter åleruser på litt grunnere vann uten at de bruker blåser. De legger bare et tau langs bunnen etter rusa. Så bruker de vannkikkert og en liten dregg til å fiske opp tauet med med. Da er det ikke så mange som vet at det står noe der, og de får ha det i fred. Sitér dette innlegget Link to post
Flem340 Svart 24.August.2005 Link til dette innlegget Svart 24.August.2005 Jeg har taukutter på akselen og ved propellen og DRITER i disse blåsene som ligger og dupper midt i skips og lystbåtleia. Hører det dunker av og til i skroget men pyttsann, den som er med på leken må tåle steken. Har aldri hatt problemer med tau i propellen etc. på grunn av dette. Så fiskere dere er herved advart, jeg går på autopilot i leden og viker ikke en millimeter hvis det ligger redskap der. Gidder ikke å se etter dubber, blåser heller. <{POST_SNAPBACK}> Makan til arrogant holdning. Lurer på om den kutteren din moser flytende paller og tømmerstokker??? Deg må man tydeligvis passe seg for, hvis du gar på autopilot og ikke holder utkikk. Du er jo en dirkete fare for andre på sjøen. Kan du se forskjell på en teineblåse og et menneskehode på litt avstand??? Det kunne jo hende at det ikke var en teine i leia, men et hode. jeg er forferdet... Sitér dette innlegget Link to post
alnorbåt Svart 24.August.2005 Link til dette innlegget Svart 24.August.2005 Er nok enig med flem her,vanligvis så blir jo teinene satt inn med land,i bukter og viker etc,samt at det tyder på at har du autopilot på så skal man bare kjøre på,en av de viktigste reglene på sjøen er å være aktsom og følge med all trafikk,inkludert det som eventuelt ligger å flyter,man hvet aldri hva det er,håper du med taukutter også følger med,ellers kan du risikere å mose noe annet enn bare tau,det kan få katastrofale følger,men har du mye penger er vel ikke det noe problem,syntes forøvrig at dere har en innstilling som ikke kvalifiserer dere til å ha båt. Sitér dette innlegget Link to post
Andy Svart 24.August.2005 Link til dette innlegget Svart 24.August.2005 Jeg har taukutter på akselen og ved propellen og DRITER i disse blåsene som ligger og dupper midt i skips og lystbåtleia. Hører det dunker av og til i skroget men pyttsann, den som er med på leken må tåle steken. Har aldri hatt problemer med tau i propellen etc. på grunn av dette. Så fiskere dere er herved advart, jeg går på autopilot i leden og viker ikke en millimeter hvis det ligger redskap der. Gidder ikke å se etter dubber, blåser heller. <{POST_SNAPBACK}> Taukutter er ikke teknisk mulig løsning på alle båter. Og husk at det blir mye taustumper som vil kunne sette seg i andres propeller, etter en slik 'harving' som du bedriver Problemet er etter min mening ikke så mye hvor teinene er plassert, som at man ikke bruker ordentlige blåser OG SYNKETAU. Da skal man nemlig kunne kjøre rett over uten problemer. Men flytetau fra Biltema, i leia Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 24.August.2005 Link til dette innlegget Svart 24.August.2005 Mange har nok faste taulengder som det benytter. Det er da greit å kveile opp det tauet som blir for langt og knytte på ett lite lodd. Om man passer på å plassere kveilen slik på tauet at den kommer ca et par meter fra blåsa så vil kveilen synke ned på sikker dybde med liten fare for å vikle seg inn i passerende propeller. Ellers så har jeg inntrykk av at det er litt forskjell på hva man kaller for ei lei eller ikke. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 24.August.2005 Link til dette innlegget Svart 24.August.2005 Makan til arrogant holdning. Lurer på om den kutteren din moser flytende paller og tømmerstokker??? Deg må man tydeligvis passe seg for, hvis du gar på autopilot og ikke holder utkikk. Du er jo en dirkete fare for andre på sjøen. Kan du se forskjell på en teineblåse og et menneskehode på litt avstand??? Det kunne jo hende at det ikke var en teine i leia, men et hode. jeg er forferdet... <{POST_SNAPBACK}> en av de viktigste reglene på sjøen er å være aktsom og følge med all trafikk,inkludert det som eventuelt ligger å flyter,man hvet aldri hva det er,håper du med taukutter også følger med,ellers kan du risikere å mose noe annet enn bare tau,det kan få katastrofale følger,men har du mye penger er vel ikke det noe problem,syntes forøvrig at dere har en innstilling som ikke kvalifiserer dere til å ha båt. <{POST_SNAPBACK}> Er det jeg som har en litt uvanlig form for humor her tro?? Jeg humret godt av innlegget til Alvito, mens han blir slaktet av andre.... Jeg tror innlegget var "en smule overdrevet", og at Alvito godt vet hva han driver med når han er underveis med båten sin. Han, som sikkert 99,9% andre er sitt ansvar bevisst, og oppfører seg deretter når han er på sjøen tror jeg. Derimot, hvis jeg så en person svømme midt i skipsleia uten følgebåt, ville jeg vel lurt på om vedkommende var suicidal. Ihvertfall i Oslofjorden, for der er trafikken til tider ganske stor. Og de store båtene ser nok heller ikke hverken blåser eller menneskehoder i vannskorpen. At det begynner å bli et problem med alle blåsene i leia er det ikke tvil om, og nå blir det bare verre utover i sesongen. Jeg har flere selvopplevde episoder med tau i propellen pga fiskeredskap som står midt i leia. Og det kunne fort endt med grunnstøting ene gangen også. Så noe bør gjøres med problemet............................ Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 24.August.2005 Link til dette innlegget Svart 24.August.2005 Jeg kommer aldri til å bruke taukutter fast montert under båten, til det er jeg for engstelig for eventuelt å utøve skade på individer såvel som andre ting (strømkabler, vann etc) Så eksempelvis i Grunnesund i Lillesand hvor dybden er ca 1.90 på det grunneste (høyvann), når jeg da går igjennom der med min båt som er 1.80 dyp, ville jeg risikert å kutte istykker de blå kablene som der ligger på bunnen..... Imidlertid ble jeg litt provosert i dag da jeg tok ut en tur med båten (Onsdag, 24/8-05), går fra Groosefjorden inn mot indre/ytre maløen. En av de mest trafikerte leier i Grimstad. Der, på det smaleste (i bestefall ca 15 meter) ser jeg først en dobbe på styrbord, velger derfor å legge meg litt mer barbord og plutselig dukket der enda en opp, midt i leden!! DA hadde jeg lyst til å kutte redskapen, det skal jeg love dere..... Fatter ikke at enkelte kan være såååå korttenkt! Sitér dette innlegget Link to post
ploganesen Svart 24.August.2005 Link til dette innlegget Svart 24.August.2005 kanskj det hadde vert ein ide at alle som så slike missplaserte redskaper ganske enkelt dro dem ombord i jolla.det er jo grenser for hvor mange redskaper desse hobbyfiskerene vil kjøpe for en hummer eller to kan jo ikke ha dårlig samvittighet for slikt,når dei ikke tenker på farene det skaper med slik tankeløs setting av redskaper Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 24.August.2005 Link til dette innlegget Svart 24.August.2005 Jeg kommer aldri til å bruke taukutter fast montert under båten, til det er jeg for engstelig for eventuelt å utøve skade på individer såvel som andre ting (strømkabler, vann etc) Så eksempelvis i Grunnesund i Lillesand hvor dybden er ca 1.90 på det grunneste (høyvann), når jeg da går igjennom der med min båt som er 1.80 dyp, ville jeg risikert å kutte istykker de blå kablene som der ligger på bunnen..... <{POST_SNAPBACK}> En taukutter er montert på akslingen og er betydelig mindre enn propellen (bare litt større enn bosset på propellen faktisk). Så hvis du klarer å kutte ting som ligger på bunnen så er det nok propellen som er synderen... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Verrie Svart 24.August.2005 Link til dette innlegget Svart 24.August.2005 En taukutter er montert på akslingen og er betydelig mindre enn propellen (bare litt større enn bosset på propellen faktisk). Så hvis du klarer å kutte ting som ligger på bunnen så er det nok propellen som er synderen... <{POST_SNAPBACK}> Det klarer jeg ikke. Propellen sitter ca 70 cm høyere enn kjølen/rorbladsbunn på "Perlen" Sitér dette innlegget Link to post
Nyste Svart 24.August.2005 Link til dette innlegget Svart 24.August.2005 [quoteok67 Postet I dag, 13:01 Mange har nok faste taulengder som det benytter. Det er da greit å kveile opp det tauet som blir for langt og knytte på ett lite lodd. Om man passer på å plassere kveilen slik på tauet at den kommer ca et par meter fra blåsa så vil kveilen synke ned på sikker dybde med liten fare for å vikle seg inn i passerende propeller. Ellers så har jeg inntrykk av at det er litt forskjell på hva man kaller for ei lei eller ikke. ] Dette med lodd på tauet er en god ide. Dersom man fester et lodd 3-4 meter fra blåsen vil tauet under blåsen stå nermest lodrett i sjøen under blåsen. Dersom blåsen blir påkjørt vil likevel ikke tauet gå i propellen. Som OK67 sier, lystbåter går nødvendigvis ikke bare det som kalles leia. Noen plasser må jo redskapen stå. Så en liten fiskehistorie om tjufiske. Jeg var på fisketur på fjellet med en kamerat og vi kom over en campingturist i telt som hadde lagt ut ulovlig flytegarn over en bukt. Vi ville jo gjøre noe med dette, men hva/hvordan? Løsningen ble som følger: Vi lettet opp garnet og tok ut et par fine ørretter, sløyet dem og stakk dem tilbake i garnet. Neste morgen var både telt og garn over alle hauger. Skulle gjerne lagt på lur og sett reaksjonen til tjuvfiskeren... Sitér dette innlegget Link to post
Cirkeline Svart 24.August.2005 Link til dette innlegget Svart 24.August.2005 En taukutter kan de som har det bare kjøre videre med. En vakker dag så må nok også disse bite i det sure eplet fordi ikke alt lar seg kutte. Ja hva om vi henger på et lodd ett par meter ned. Loddet og tauet kveiles inn litt før det skal kappes og vips så er det pang. Har svært lite sans for dens slags holdninger- nei bare jeg kommer frem med slagskipet, så kan det være det samme med teiner, tau, badene, paller og annet. Trodde at sjølivet var gleder for alle, men........... XD3P Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 25.August.2005 Link til dette innlegget Svart 25.August.2005 En taukutter kan de som har det bare kjøre videre med. En vakker dag så må nok også disse bite i det sure eplet fordi ikke alt lar seg kutte. Ja hva om vi henger på et lodd ett par meter ned. Loddet og tauet kveiles inn litt før det skal kappes og vips så er det pang. Har svært lite sans for dens slags holdninger- nei bare jeg kommer frem med slagskipet, så kan det være det samme med teiner, tau, badene, paller og annet. Trodde at sjølivet var gleder for alle, men........... XD3P <{POST_SNAPBACK}> Dette med å henge på et lodd noen meter under blåsa kan vel være like farlig om du har taukutter eller ikke. Har du taukutter er det bare å håpe på at den gjør jobben før det smeller. Har du ikke kutter, så smeller det mest sannsynlig før motoren stopper, og da kan det kan oppstå en farlig situasjon. Hva hvis jeg fører båten min i den indre leia en mørk kveld det blåser godt. Jeg går etter fyrlyktene for å navigere trygt. Plutselig merker jeg at båten oppfører seg rart, og begynner å miste fart. Motoren kveles, og jeg blir liggende å drive. Jeg finner fram en stor lykt og lyser ned i vannet. Da får jeg se at det henger tau ut fra propellen. Det blåser friskt, og jeg er i ferd med å drive mot land. Får ikke gjort noe med tauet nå, annet enn å rope på hjelp på vhf,en. Hadde jeg hatt taukutter, hadde kanskje ikke denne situasjonen oppstått. Da hadde den forhåpentligvis reddet meg. Det jeg ikke skjønner her, er at en del faktisk forsvarer det å legge fiskeredskap med "flytedupp" midt i leia! Og attpåtil klager over at folk monterer utstyr for å unngå at båten skal stoppe med tau i propellen. Har dere selv noen gang opplevd den ubehagelige situasjonen det er når båten stopper, og du ikke får gjort noen verdens ting med det? Det virker ikke sånn på meg ihvertfall! Jeg tviler sterkt på at en taukutter gjør noe fra eller til om en badende har kommet så nære båten at han kommer under og berører propellen. Da går det galt uansett. Jeg hevder fortsatt at en som bader ikke har noe ute i leia å gjøre uten følgebåt, og har fortsatt til gode å se det. Selv om jeg har sett mye rart opp igjennom tiden. Når det gjelder paller og annet som driver rundt i sjøen, så spiller det vel ingen rolle om du har kutter eller ikke tipper jeg. Det smeller i skroget uansett. Men det kommer helt an på utkikken om det er mulig å oppdage faren. Selv om du går på autopilot, er du ikke fritatt for å holde utkikk, og jeg tror de fleste følger godt med uansett. Og jeg regner med at folk ikke bruker autopiloten i en kanskje trang og trafikert led. Kan riktignok lure på det av og til, men det går da stort sett bra. Men kan noen si meg hvem som er verst da, han som legger fiskeredskap med "flytedupper" midt i leia, eller han som monterer taukutter for å prøve å forebygge tau i propellen???? Sitér dette innlegget Link to post
Flem340 Svart 25.August.2005 Link til dette innlegget Svart 25.August.2005 Jeg forsvarer ikke å legge redskaper midt i leia, men lystbåter går jo ikke bestandig midt i leia heller. Det som jeg reagerte mest på var en her som skrev: "jeg går på autopilot i leden og viker ikke en millimeter hvis det ligger redskap der. Gidder ikke å se etter dubber, blåser heller." Etter mitt syn så holder man utkikk, og jeg er ikke sikker på om man kan velge å ikke gidde å se blåser, men kun å se andre ting som flyter. Kan heller ikke se at fordi man har taukutter så er man fritatt for å holde utkikk etter flytende gjenstander. Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 25.August.2005 Link til dette innlegget Svart 25.August.2005 Hei, folkens. Vi er alle glad i å være på vannet, enten vi har "slagskip" eller jolle, så noen grunn til å krangle er vel ikke dette. Uansett om du er yrkesfisker eller bare en glad amatør så må vel alle være enige om at tau i propellen er noe dritt!!! Og så lenge løsningen er så enkel som å sette på lett synlige blåser, hva er da problemet. Det er helt tydelig mange sterke meninger her, har selv vært forbanna på dårlig merket utstyr. Fikk garn i propellen på en påhengsmotor en gang... ikke morro. Men hvis vi setter temperamentet til side et øyeblikk, og oppfordrer alle som setter ut slikt utstyr om å bruke hue, så slipper vi å bli uvenner. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
GeirFrode Svart 25.August.2005 Link til dette innlegget Svart 25.August.2005 Hei, folkens. Vi er alle glad i å være på vannet, enten vi har "slagskip" eller jolle, så noen grunn til å krangle er vel ikke dette. Men hvis vi setter temperamentet til side et øyeblikk, og oppfordrer alle som setter ut slikt utstyr om å bruke hue, så slipper vi å bli uvenner. <{POST_SNAPBACK}> Jeg krangler ikke med noen, jeg. Er bare litt engasjert i saken.. Synes oppfordringen din er god, og håper flest mulig følger den! Sitér dette innlegget Link to post
Alvito Svart 25.August.2005 Link til dette innlegget Svart 25.August.2005 He he, tydeligvis en del som ikke helt ser poenget her så litt utdypning må nok til. Jeg liker å fiske og høsten er en fin periode å drive slike aktiviteter på. Hjemfarten fra fiskeplassene går som regel i 7-8 knop, i mørket, gjerne for autopilot da noe arbeide skal gjøres som å sløye fisk etc. En holder jo selvfølgelig jevnlig utkikk selv om en gjør andre oppgaver som utkikk etter andre båter etc. Mitt poeng er at det er ikke lett å se en liten blåse eller colaflaske eller hva teinefiskerne måtte ha i enden, spesielt i høstmørke, gjerne med regn i luften og noe vind. Så derfor DRITER jeg i disse teinene og kjører min kurs i skipsleden da det er praktisk umulig å SE en del av markeringen av disse fiskeredskapene i MØRKET uten at en kjører i 2 knop, med utkikk i baugen og flombelysning fremover så derfor blir det kuttes det som kuttes må, uten at jeg merker noe til det. Nå har jeg en kjølbåt der propellen er forholdsvis lite eksponert for drivved, etc. i forhold til f.eks. drev eller andre propellarrangement der propellen er laveste punkt. Propellen min er på hele 26 " og akslingen på 2" så det er grove saker. Må også kommentere at jeg har tilgode å se svømmere ute i skipsleden uten følgebåt.. . Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 26.August.2005 Link til dette innlegget Svart 26.August.2005 (redigert) Tror nok jeg har fattet poenget, Alvito. Men jeg har båten min i ferskvann, og Randsfjorden har ingen skipslei, ei heller har jeg noen autopilot til å styre båten min. Så hvis jeg slipper mørket på meg ute på fisketur har jeg bare meg selv å stole på. Så en lyskaster forut, kombinert med lav fart og et skarpt blikk er eneste løsning for å unngå problemer. Og en annen ting... Det er ikke alle som har lanterner på båtene sine, og selv ei tresnekke på 24 fot kan gjøre livet ganske ubehagelig for en nattfiskende stakkar i robåt! Denne tråden har utviklet seg fra å være et uttrykk for irritasjon over dårlig merket fiskeredskap til å fordele skyld om noen skulle være uheldig å kjøre på noe i vannet. Jeg mener alle har et like stort ansvar her. Fiskere: Merk redskapen skikkelig!!! Båtfolk: Se dere for!!! Redigert 26.August.2005 av Dalton (see edit history) Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
The Gannet Svart 24.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2005 Kommer fra båt-tur nå i helgen. Tror det var ny rekord i antall blåser på tur fra Horten til Vrengen. At noen ikke er særlig glad i teinene sine og prøver å bli kvitt dem tror jeg må være eneste grunn til at de legges slik de gjør. På vei inn Vakersholmen finnes det to lykter man skal ha overett i mørket og der lå det 2 blåser. Heldigvis var det ikke blitt mørkt ennå, så jeg klarte å styre unna. Men man kan jo lure på hva folk tenker på (eller ikke tenker i det hele tatt) når teinene legges slik... Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 24.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2005 Fra loggen til Hulda 15.10.2005: Utenfor Hvaler, midt mellom Tristein og Søster, la vi merke til en underlig låt. Det kom en liten vibrasjon, og så hørtes det ut som om det bruste luft under båten. Slo i fri, og det stoppet. Mente muligens at vi hadde gått gjennom et kraftig strømskille. Satte langsomt forover, gikk ned i kjelleren og lyttet, det kom fra området til propellen. Gikk opp igjen, vi hadde kjørt sikk-sakk mellom bøyer N-over fra Tristein, vanvittige mengder. Satte forsiktig forover, øket til 1500 rpm. Og der, 50 meter bak båten kom en markør fossende. Denne kan jeg banne på at vi ikke har vært i nærheten av. Slo fri og funderte. Lot båten mest mulig drive mot markøren, fisket den opp. Surret tauet rundt genoawinchen og satte forover 1000 rpm. Tauet fortsatte å snurre seg rundt propellen til det røk. Markøren tilhører Ø-2-F, en proff fisker som har lagt ut redskap med flytetau og langt over 50 meter slakk. Den biten av tauet jeg fikk opp i båten sammen med markøren er 10,6 meter langt. Ringte opp NSSR i Drøbak. Det er bare å stikke oppom så sender de ned en dykker for å sjekke om det er noe skader. For medlem er det gratis. Holdt også på å plukke opp et par markører i innseilingen til Hanke, på innsiden av Garnhl. der sundet er smalest. Markørene var malt rød/hvit med ansalgsvis 10 meter langt flytetau. Og 10 meter er vel borti hvavparten av sikker seilingsled, og fiskeredskapen lå sånn cirka midt i leden. Nå har jeg ikke vært nord til Drøbak og NSSR enda. Det virker som om båten går ok, men det kan skimtes at det henger et eller annet under der. Sitér dette innlegget Link to post
Alvito Svart 24.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2005 Fra loggen til Hulda 15.10.2005: som har lagt ut redskap med flytetau og langt over 50 meter slakk. "Rope cutter" på akselen kjære venn løser problemene dine samt gir uvettige teinefiskere en liten lærepenge. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 24.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2005 "Rope cutter" på akselen kjære venn løser problemene dine samt gir uvettige teinefiskere en liten lærepenge. Har ikke plass. 160 hk med utveksling 2.1 ser ut til å hode for vanlige tau som blir benyttet. Men jeg må nok se om jeg ikke må lage en egen patent. Det er forholdsvis solide greier under Hulda. Sitér dette innlegget Link to post
M/B Shanty Svart 31.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2006 :nono: Man legger ikke teineri leia !!!! Men inne i bukter og med godt synlige blåser med navn og telefonnummer på , det gjorde jeg til å begynne med.... på Feda, hele teinene ble stjålet gang på gang .( Heldigvis bare europris teiner ) Nå merker jeg teinene med telefonnummer og en lapp der jeg har skrevet følgende: Hvis du tar teina eller innhold så må du være klar over att jeg har utsikt til disse hele veien og du vil bli anmeldt... du har jo reg.no på båten Tenker disse som stjeler tinene kikker seg godt om neste gang Du må ha hatt max uflax! Vi har hatt teiner i Fedafjorden i over 45 år (min far) og har ikke blitt frastjålet noen. Noen har vært på avdrift, men har kommet til rette. Får håpe sesongen din blir bedre i år! Affe Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.