Jump to content

Edit History

Jamaica2

Jamaica2

I tilfelle noen andre skulle plukke opp denne tråden når de lurer på 6hk tohatsu på ein båt på ca. 3 tonn.

For min del var det nødvendig med ekstra langstamme. Derfor kom sailpro versjonen til tohatsu bra med.

Eg er fremdeles i innkjøringsfasen av motoren og den klarer 4-5 knopp helt greit. Litt kjedelig eine dagen med sterk motstrøm og sidevind, da klarte jeg kun rett over 3. knopp. Forbruket er som ingenting, noe som er egentlig naturlig med en så liten motor. Synes også at båten er lettere å manuvere i havn, unntatt bakking. Men til det, tenker jeg å eksprimentere med å heller svinge på motoren. Dersom jeg skal på lengre og havseilas, ville jeg oppgradert til innenbords. Men til å bare vera innaskjærs og i fjorden går det helt fint med 6hk-ern. 

Jamaica2

Jamaica2

I tilfelle noen andre skulle plukke opp denne tråden når de lurer på 6hk tohatsu på ein båt på ca. 3 tonn.

For min del var det nødvendig med ekstra langstamme. Derfor kom sailpro versjonen til tohatsu bra med.

Eg er fremdeles i innkjøringsfasen av motoren og den klarer 4-5 knopp helt greit. Litt kjedelig eine dagen med sterk motstrøm og sidevind, da klarte jeg kun rett over 3. knopp. Forbruket er som ingenting, noe som er egentlig naturlig med en så liten motor. Synes også at båten er lettere å manuvere i havn, untatt bakking. Men til det, tenker jeg å eksprimentere med å heller svinge på motoren. Dersom jeg skal på lengre og havseilas, ville jeg oppgradert til innenbords. Men til å bare vera innaskjærs og i fjorden går det helt fint med 6hk-ern. 

• Create New...