Jump to content

Edit History

Mizar

Mizar

Kallethekid skrev 59 minutter siden:

Litt utenfor emnet nå, men er det noe særlig å spare på å kjøpe båt i Sverige om dagen? 

Emnet er jo godtnok  opplyst det nå, takk for alle bidrag!

.....Det er ikke mye å spare på å kjøpe i Sverige nei. Men denne ligger i Finnland! En Degerø 31. Jeg fikk nettopp kontakt med eieren og han hadde telefoner fra både fra Danmark og Sverige sa han. Denne båten ligger nå på Blocket.se også, til SEK 750 000. I EURO-Finnland blir prisen NOK 40000 mer, omregnet fra Euro.

Konklusjonen på samtalen for meg, er at det blir for lang hentetur i forhold til disponibel tid i sommer. .  Men eieren var i Oslo med båten selv i fjor.  Jeg har dessuten et lite håp om at krona skal styrke seg i mars-april, men det er jo ikke sikkert.  - Det lå forresten en Degerø 31 i Tyskland nylig også,  som ble solgt fort. Nå er det kommet en Degerø til i Tyskland, men til en helt annen (vår)pris.

Mizar

Mizar

Kallethekid skrev 41 minutter siden:

Litt utenfor emnet nå, men er det noe særlig å spare på å kjøpe båt i Sverige om dagen? 

Emnet er jo godtnok  opplyst det nå, takk for alle bidrag!

.....Det er ikke mye å spare på å kjøpe i Sverige nei. Men denne ligger i Finnland! En Degerø 31. Jeg fikk nettopp kontakt med eieren og han hadde telefoner fra både fra Danmark og Sverige sa han. Denne båten ligger nå på Blocket.se også, til SEK 750 000. I EURO-Finnland blir prisen NOK 40000 mer, omregnet fra Euro.

Konklusjonen på samtalen for meg, er at det blir for lang hentetur i forhold til disponibel tid i sommer. .  Men eieren var i Oslo med båten selv i fjor.  Jeg har dessuten et lite håp om at krona skal styrke seg i mars-april, men det er jo ikke sikkert.  - Det lå forresten en Degerø 31 i Tyskland nylig også,  som ble solgt fort. Nå er det kommet en Degerø til også, men til en helt annen (vår)pris.

• Create New...