pipe
On 2/19/2019 at 12:44 PM, Propell1 said:Da var det norske studenter i Tyskland og Sverige som kjørte med utenlandske skilter i Norge som jeg tenkte på. Så lenge siden, og reglene for norske beboere er det ikke verdt å ta noen sjanser med. Da blir det en annen kalkyle hvis det blir båtkjøp i utlandet, ja. Eller å ha en billigere båt "hjemme".... Det er nok mest en drøm en liten stund til...
Dette lyder så alt for kjent.
Kjørte selv en BMW på Belgiske tollskilter når jeg studerte i Gøteborg.
Det vrimlet av biler som hadde skilter med røde bokstaver på hvit bakgrunn utenfor SFA og GTI med nordmenn bak rattet.
Mange av disse bilene ble kjørt over Svinesund i helger og ferier selv om alle viste at det ikke var lov.
Det virket ikke som tollvesnet brudde seg om det på den tiden.
Ingen ble tatt og ingen hadde hørt om andre som hadde blitt tatt før om årene heller.
Ble selv tatt i fartskontroll med bilen i Norge og få spørmål ble stillt om lovligheten av bruken av bilen.
En annen fin effekt av bil med udda skilter var at man slapp å betale en meget høy bunke med parkeringsbøter.
Bilen ble stort sett bøtelagt på daglig basis i den samme gaten uke etter uke og måneder etter år.
Det eneste problemet var at det store hanskerommet på BMW sin 5 serie måte lenses for parkeringsbøter slik at man ikke hadde problemer med med å lukke den.
I ettertid har jeg lurt litt på parkeringsvaktene som bøtela de samme bilene år etter år tenkte når de sto i all slags vær å slrev ut disse gebyrene som ikke ble betalt.