SailawyU Startet 19.Februar.2019 Link til dette innlegget Startet 19.Februar.2019 (redigert) Hello godtfolk! kjøot en motor med start probmlem, altså gikk kun på tomgang, hvor mistenkt feil var gasser. Testet dette og det stemte. Starter på tomgang og brå stoppet så snart man rørte gassen. åpnet gasset og så at det manglet nål til chocke og at den var noe istykker skrudd innvendig. Kjøpte en brukt forgasser som var byttet til fordel for en 15Hk og den funket visstnok fint når den ble byttet ut.. monterte gasser, sjekket bensin pumpe, blå-hvit gnist og alt så ok ut...Nå er det andre problemer; tenner litt på tomgang, gir litt gass og starter nesten gir mye gass og puffer ut luftfilter.. sjekket plugger og de er våte, men gnist fortsatt blå-hvit. Prøvde startgass da var den helt død.. finner ikke noe lufteskrue?? Prøvde å blåse med trykkluft inn luftfilter når jeg kinnet for start (el-start) hjalp marginalt, men ingen start.. bare hakker og starter nesten.. tios på hva jeg skal sjekke..? Usikker på bensin kvalitet så skal bytte den ut og fylle på forgasser rens.. et skudd i blinde.. Redigert 19.Februar.2019 av SailawyU (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
harry92 Svart 19.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2019 justring av forgasser der skrur du blaningskrue helt inn og ca 1 gang ut og på tomgang er det helt inn og 2 runder ut, det er basic på alle gassere, så prøver du og starte motoren og justerer etter det. er pluggene gamle? er coil og fordeler i bra stand? kan det og være noe galt med tenninga når du da prøver og gi gass? Sitér dette innlegget Link to post
SailawyU Svart 20.Februar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2019 (redigert) Forstår ikke helt denne gasseren. Finner ikke noe justering for blanding på den... så basis innstilling sliter jeg med..skal bytte bensin og plugger i dag.. Redigert 20.Februar.2019 av SailawyU (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 20.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2019 En god video, av en fin fyr, som vil gi deg litt bedre forståelse av forgasseren din. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.