Jump to content

Erfaringer fra Padda båtforening og Sørfonden slipp?

HiWard

Recommended Posts

Jeg har googlet og søkt på forumet her, men de fleste treffene begynner å bli noen år gamle, så derfor ny post.

Så til saken: Jeg har nettopp fått tilbud om sommerplass på Padda etter å ha satt meg på venteliste i Desember i fjor. Den korte ventetiden tok meg litt på senga så jeg må plutselig gjøre litt research før årets båtsesong starter (forøvrig min første som eier av egen båt). Dere som har plass der; hvordan er inntrykket? Er det vann og strøm tilgjengelig på alle bryggene? Hvordan er det å drive med egen vårpuss når båten står på land der (igjen strøm og vann)?

Padda er nok den båtforeningen med aller best lokasjon for meg. Jeg bor på Vålerenga så dit kan jeg komme meg med både buss og sykkel. Alternativet blir Fornebu (hvor jeg også har tilbud om plass), men da blir det bil hver gang jeg vil ut på fjorden.

Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev

2 hours ago, bliss X said:

Velkommen til Padda :thumbsup:

Har hatt båt på padda i nesten 30 år og kunne ikke tenkt meg noe bedre sted i Oslo å ha båt. Det er vann og strøm på brygger og opplagsplass. 

30 års erfaring i samme båtforening veier tungt, da er man enten veldig fornøyd eller veldig lat :) Jeg vet ikke hvilken plass jeg har fått enda, men det er vel bare gangavstanden som skiller dem fra hverandre. Hvordan er det med å sette fra seg sykler der? Må de stå på landsiden eller kan man trille dem med seg ut på holmen?

Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev

Hei, jeg har riktig nok «bare» vært på Padda i 15 år, men kan underskrive på at det er et supert sted å ha båtplass. Det er sykkelstativ ved vaktbua ute på øya. Ryddig og ordentlig og hyggelige folk på slippen, jeg har i alle fall aldri opplevd noe negativt. En del brygger er litt eldre men alt holdes ved like og de holder stadig på å  renovere bryggene. Du må gå en nattevakt i sesongen.

• 1 måned senere...

Litt gammel post, og du har tatt plassen skjønner jeg. Begynner min andre sesong der nå. Et veldig trivelig sted. På fine dager skal du ha litt flaks for å finne gateparkering. Uten de billige kommunale plassene ved bensinstasjonen (ca. 50kr døgnet) så  hadde det ikke fungert. Så selv er jeg litt bekymret for hva som kan skje med disse fremover. Dersom P-plassene blir omreguleres til noe annet, eller prisen settes opp til 50kr/timen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...