HiWard Startet 23.Februar.2019 Link til dette innlegget Startet 23.Februar.2019 Jeg har googlet og søkt på forumet her, men de fleste treffene begynner å bli noen år gamle, så derfor ny post. Så til saken: Jeg har nettopp fått tilbud om sommerplass på Padda etter å ha satt meg på venteliste i Desember i fjor. Den korte ventetiden tok meg litt på senga så jeg må plutselig gjøre litt research før årets båtsesong starter (forøvrig min første som eier av egen båt). Dere som har plass der; hvordan er inntrykket? Er det vann og strøm tilgjengelig på alle bryggene? Hvordan er det å drive med egen vårpuss når båten står på land der (igjen strøm og vann)? Padda er nok den båtforeningen med aller best lokasjon for meg. Jeg bor på Vålerenga så dit kan jeg komme meg med både buss og sykkel. Alternativet blir Fornebu (hvor jeg også har tilbud om plass), men da blir det bil hver gang jeg vil ut på fjorden. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Ms Fortuna Svart 23.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2019 Har ikke noe forhold til noen av dem men lurer bare på hvorfor må du ha bil til fornebu og ikke padda. Går da buss fra sentrum og til fornebu hvert 10 minutt. Er helt greit å sykle dit og fra sentrum. Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 23.Februar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2019 Padda ligger 20 min unna huset mitt med sykkel, mens Fornebu er 20 min unna med bil. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
bliss X Svart 23.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2019 Velkommen til Padda Har hatt båt på padda i nesten 30 år og kunne ikke tenkt meg noe bedre sted i Oslo å ha båt. Det er vann og strøm på brygger og opplagsplass. Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 23.Februar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2019 2 hours ago, bliss X said: Velkommen til Padda Har hatt båt på padda i nesten 30 år og kunne ikke tenkt meg noe bedre sted i Oslo å ha båt. Det er vann og strøm på brygger og opplagsplass. 30 års erfaring i samme båtforening veier tungt, da er man enten veldig fornøyd eller veldig lat :) Jeg vet ikke hvilken plass jeg har fått enda, men det er vel bare gangavstanden som skiller dem fra hverandre. Hvordan er det med å sette fra seg sykler der? Må de stå på landsiden eller kan man trille dem med seg ut på holmen? Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Sjøstein Svart 24.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2019 Hei, jeg har riktig nok «bare» vært på Padda i 15 år, men kan underskrive på at det er et supert sted å ha båtplass. Det er sykkelstativ ved vaktbua ute på øya. Ryddig og ordentlig og hyggelige folk på slippen, jeg har i alle fall aldri opplevd noe negativt. En del brygger er litt eldre men alt holdes ved like og de holder stadig på å renovere bryggene. Du må gå en nattevakt i sesongen. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 24.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2019 Hvis du skulle velge Padda så har vi også en lukket facebook gruppe for oss som har båt der. Greit sted å spørre om ting man lurer på Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 24.Februar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2019 Takk for tilbakemeldinger folkens, nå gleder jeg meg bare til å få båten på vannet! Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Guest Avmønstret# Svart 24.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2019 Har hatt et par vintersesonger i boblehavn på Padda, flott plass, sentralt og samtidig rolig og fint. Bensinstasjon ved innkjøringa og butikken på slippen virket helt ok. Fant alltid enkelt bilpakering der gjennom vinteren, tipper det kan være værre om sommeren. Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 27.Februar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2019 On 2/24/2019 at 4:40 PM, bliss X said: Hvis du skulle velge Padda så har vi også en lukket facebook gruppe for oss som har båt der. Greit sted å spørre om ting man lurer på Det ble Padda, fikk plass på E-brygga og ser fint ut. Hva heter denne facebook-gruppen? Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
bliss X Svart 28.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2019 Sender deg en IM Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 23.April.2019 Link til dette innlegget Svart 23.April.2019 Litt gammel post, og du har tatt plassen skjønner jeg. Begynner min andre sesong der nå. Et veldig trivelig sted. På fine dager skal du ha litt flaks for å finne gateparkering. Uten de billige kommunale plassene ved bensinstasjonen (ca. 50kr døgnet) så hadde det ikke fungert. Så selv er jeg litt bekymret for hva som kan skje med disse fremover. Dersom P-plassene blir omreguleres til noe annet, eller prisen settes opp til 50kr/timen. Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 23.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2019 Ser den bekymringen, har allerede rukket å få parkeringsbot på området.. For min del kommer jeg meg frem på elsykkel på ca 15 minutt, så beliggenheten er nær perfekt Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.