Timmeeh Startet 23.Februar.2019 Link til dette innlegget Startet 23.Februar.2019 Hei, skal inn med ny dieseltank til sabben. Har kjøpt en bensintank i plast, og lurer på om jeg kan bruke uttaket med stigerør i toppen av tanken? Alternativt borer jeg inn en gjennomføring med ventil og nippel på i bunn. Da blir det fall. Med stigerør monterer jeg bare en håndpumpe (belg) for å pumpe frem diesel ved filterskifte. sabben min en 2h har fødepumpe og klarer fint å suge frem diesel uten fall? Eller? Original sabb tank er jo montert over motoren så må høre! Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 24.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2019 Og hvilken Sabbmotor har du? Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 24.Februar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2019 Flettet inn litt diskret skrev jeg 2H, skulle vel presisert litt mer. Den er fra 1975 med sløyfe under, altså ingen dobbel vannpumpe men en membran fødepumpe før finfilteret. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 24.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2019 (redigert) Det burde ikke være noe problem å la denne motoren suge diesel fra tank med lavere punkt enn motoren. Redigert 24.Februar.2019 av bellen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 24.Februar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2019 Høres bra ut, da gjør jeg et forsøk på det :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.