Jump to content

Edit History

fjordgrynt

fjordgrynt

Denne tråden har jo tatt helt av. Jeg har hatt en helt ny påhengs i en periode , Tohatsu 9.9 kjøpt ny i 2001, solgt 2008 - røverkjøp for den som kjøpte av meg dengangen. Evinrude 60 1982 - kjøpt 2009 - ennå i bruk.

Min erfaring er at man stort sett kan se utenpå om påhengser er noe å samle på. Selvsagt kan det være skjulte feil,. men min erfaring er at folk stort sett er ærlige i slike situasjoner. Den gamle "bruktbilkodeksen" som gikk ut på at "man selger den slik som den står" er på vei ut, og selger er mer ærlig i våre dager. Det er en fin(n) trend, etter min mening. I takt med tiden - og også som en følge av at kvaliteten på det man ofte selger brukt, har blitt fantastisk mye bedre i løpet av perioden 1989 -2019. Jeg vil kalle det en revolusjon- der Japan har ledet an.

Jeg har en Toyota fra 1997 som trenger nye bremserør bak for å bli EU-godkjent. Den er kjørt 270 000 km, og ikke en skrue er rørt på den siden den var ny, bortsett fra bremser og filtre osv. Det skal jeg fikse, men i 2021 blir det pressa hos Knoksen. Da er den bilen 24 år . og gått 300.000 km - Da skal Gråpus få hvile som spiker i et hus nær deg - det er den vel fortjent.

fjordgrynt

fjordgrynt

Denne tråden har jo tatt helt av. Jeg har hatt en helt ny påhengs i en periode , Tohatsu 9.9 kjøpt ny i 2001, solgt 2008 - røverkjøp. Evinrude 60 1982 - kjøpt 2009 - ennå i bruk.

Min erfaring er at man stort sett kan se utenpå om påhengser er noe å samle på. Selvsagt kan det være skjulte feil,. men min erfaring er at folk stort sett er ærlige i slike situasjoner. Den gamle "bruktbilkodeksen" som gikk ut på at "man selger den slik som den står" er på vei ut, og selger er mer ærlig i våre dager. Det er en fin(n) trend, etter min mening. I takt med tiden - og også som en følge av at kvaliteten på det man ofte selger brukt, har blitt fantastisk mye bedre i løpet av perioden 1989 -2019. Jeg vil kalle det en revolusjon- der Japan har ledet an.

Jeg har en Toyota fra 1997 som trenger nye bremserør bak for å bli EU-godkjent. Den er kjørt 270 000 km, og ikke en skrue er rørt på den siden den var ny, bortsett fra bremser og filtre osv. Det skal jeg fikse, men i 2021 blir det pressa hos Knoksen. Da er den bilen 24 år . og gått 300.000 km - Da skal Gråpus få hvile som spiker i et hus nær deg - det er den vel fortjent.

fjordgrynt

fjordgrynt

Denne tråden har jo tatt helt av. Jeg har hatt en helt ny påhengs i en periode , Tohatsu 9.9 kjøpt ny i 2001, solgt 2008 - røverkjøp. Evinrude 60 1982 - kjøpt 2009 - ennå i bruk.

Jeg har en Toyota fra 1997 som trenger nye bremserør bak for å bli EU-godkjent. Den er kjørt 270 000 km, og ikke en skrue er rørt på den siden den var ny, bortsett fra beremser og filtre osv. Det skal jeg fikse, men i 2021 blir det pressa hos Knoksen. Da er den bilen 24 år . og gått 300.000 km - Da skal Gråpus få hvile som spiker i et hus nær deg - det er den vel fortjent.

fjordgrynt

fjordgrynt

fjordgrynt

fjordgrynt

Min erfaring er at man stort sett kan se utenpå om påhengser er noe å samle på. Selvsagt kan det være skjulte feil,. men min erfaring er at folk stort sett er ærlige i slike situasjoner. Den gamle "bruktbilkodeksen" som gikk ut på at "man selger den slik som den står" er på vei ut, og selger er mer ærlig i våre dager. Det er en fin(n) trend, etter min mening. I takt med tiden - og også som en følge av at kvaliteten på det man ofte selger brukt, har blitt fantastisk mye bedre i løpet av perioden 1989 -2019. Jeg vil kalle det en revolusjon- der japan har ledet an.

fjordgrynt

fjordgrynt

Min erfaring er at man stort sett kan se utenpå om påhengser er noe å samle på. Selvsagt kan det være skjulte feil,. men min erfaring er at folk stort sett er ærlige i slike situasjoner. Den gamle "bruktbilkodeksen" som gikk ut på at "man selger den slik som den står" er på vei ut, og selger er mer ærlig i våre dager. Det er en fin(n) trend, etter min mening. I takt med tiden - og også som en følge av at kvaliteten på det man ofte selger brukt, har blitt fantastisk mye bedre i løpet av perioden 1989 -2019. Jeg vil kalle det en revolusjon.

• Create New...