Dag-Håkon Startet 25.Februar.2019 Del på Facebook Startet 25.Februar.2019 (redigert) Har fått ulyd fra drevet borsett fra trim rundt +/- 1. Får også kraftig ulyd ved sving. har sterk mistanke om at det er drivknuten som er gåen og håper at det ikke skyldes lekkasje. Drevet står på en D6 310 fra 2004 som har gått 1350 timer. Er dette noe jeg kan reparere selv eller må drevet chimses på nytt av fagfolk? Ser på sprengskissen at jeg må åpne lagerboksen for å få løs drivknuten fra drevet. Hilsen Dag-Håkon Redigert 25.Februar.2019 av Dag-Håkon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 25.Februar.2019 Del på Facebook Svart 25.Februar.2019 Marinedeler, Boe har rimelige drivknuter til DPH. Om du ringer han for deler, får du svar på spørsmål om bytte av knute Sitér dette innlegget Link to post
Dag-Håkon Svart 25.Februar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2019 Takk for tipset! Har snakket med Marinedeler / Boe og det er mulig å gjøre dette selv om en har shims, riktig verktøy og det ikke er noe mer alvorlig som ligger bak. Om det fortsatt er plastshims på drevetkan det være utfordrende å få målt riktig tykkelse. Sitér dette innlegget Link to post
Dag-Håkon Svart 25.Februar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2019 Er det noen som har tilgang til verkstedsmanualen eller har gjort denne jobben og kan fortelle om fremgangsmåten? Mange båtpenger å spare på å gjøre dette selv.. Sitér dette innlegget Link to post
Foe Svart 25.Februar.2019 Del på Facebook Svart 25.Februar.2019 Behøver ikke være drivknuten. Kan være lageret som styrer akslingen fra knuten og inn i motoren. Gimballageret kalles det i Bravodrevet.Du må åpne å se før du bestiller deler..... Sitér dette innlegget Link to post
Rs246 Svart 30.Januar.2020 Del på Facebook Svart 30.Januar.2020 Har fått samme symtomer på min D4-260 med DPH. Endte du med å gjøre dette selv ? Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 6.November.2021 Del på Facebook Svart 6.November.2021 Hvordan endte dette? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.