Jump to content

Edit History

Hakkannen

Hakkannen

Er ikke Holt Prolube en lignende spray som Dry lube PTFE (Biltema) mon tro? Sannsynligvis er Holts versjon hakket bedre, men også Biltemas variant inneholder PTFE (også kjent som teflon). Har brukt den varianten på sleiden hos meg, har blitt betraktelig bedre. Før måtte jeg opp på dekk og skyve/dra den ut mens en av mannskapet sveivet, nå holder det å vinsje ut seilet på vanlig vis. Må gjentas med jevne mellomrom for best effekt (det regner mye her jeg bor). Synes det er en fordel at det er et tørt smøremiddel som gjør at man slipper graps fra oljer og fett på tauverk, seil og dekk. 

Hakkannen

Hakkannen

Er ikke Holt Prolube en lignende spray som Dry lube PTFE (Biltema) mon tro? Sannsynligvis er Holts versjon hakket bedre, men også Biltemas variant inneholder PTFE (også kjent som teflon). Har brukt den varianten på sleiden hos meg, har blitt betraktelig bedre. Får måtte jeg opp på dekk og skyve/dra den ut mens en av mannskapet sveivet, nå holder det å vinsje ut seilet på vanlig vis. Må gjentas med jevne mellomrom for best effekt (det regner mye her jeg bor). Synes det er en fordel at det er et tørt smøremiddel som gjør at man slipper graps fra oljer og fett på tauverk, seil og dekk. 

• Create New...