
hegra
Yamaha70f skrev for 2 timer siden:Har fylt helt opp hver gang, prøvde å kjøre med litt mindre, holdte seg sånn det skal være :)
Hvis nivået holder seg såvidt over eller like under overkant av rørinnsatsen i veksleren når motor er kald er det ok. Rørinnsatsen ser du når lokket er av. Når motor er varm vil nivået stige helt opp til lokket. Ser ut til at den ikke lekker da eller? Du kan lage en liten luke i motorromet foran veksleren. På bildet ser det ut til at dørken foran motorrom er lavere enn veksler og da er jo dette enkelt. Da kan innsatsen trekkes ut av veksler uten og ta av hele veksler fra motoren. Selve vekslerhuset er solide saker og tviler på det lekker. Det er rørinnsatsen også, men det skader ikke og rengjøre den. Det som kan være litt tæret er den tynne blikkappen rundt rørene. Det blir det ikke lekkasje av, men muligens litt dårligere kjøling da denne kappen skal lede kjølevæsken rundt rørene. Når det gjelder instrumentene så sjekk kablingen til dem først. Kan jo være der feilen ligger siden begge viser feil verdier.