Jump to content

Edit History

Poseidon

Poseidon

Lysefjorden er absolutt verdt et besøk og jeg har vært innover fjorden noen hundre ganger, med tusenvis av turister som stort sett er veldig begeistret  -  hvis været er klart. De siste årene har jeg gått mest med SANDNES.

Jeg ser ingen grunn til at du skulle forlate båten ved Forsand, tvert imot. Med en slik båt som du bruker vil du finne mange flere plasser å fortøye enn de få som er nevnt ovenfor. Bruk øynene godt når du går langs land innover, så finner du diverse muligheter.

Men hvis du bruker en dag på turen inn, tar en overnatting i Lysebotn og en dag på turen ut, da har du fått med deg det meste.
Som andre har påpekt så er Ryfylke laaaaaangt mer enn bare Lysefjorden. Selv har jeg fartet Ryfylke på kryss og tvers i 60-70 år, og jeg oppdager stadig nye ting som er verdt å se nærmere på.
Ta tiden til hjelp og kos deg i Ryfylke!

(Men vær forberedt på at det ikke er DU som bestemmer over været....  ;-)  )

Poseidon

Poseidon

Lysefjorden er absolutt verdt et besøk og jeg har vært innover fjorden noen hundre ganger, med tusenvis av turister som stort sett er veldig begeistret  -  hvis været er klart.

Med en slik båt som du bruker vil du finne mange flere plasser å fortøye enn de få som er nevnt ovenfor. Bruk øynene godt når du går langs land innover, så finner du diverse muligheter.

Men hvis du bruker en dag på turen inn, tar en overnatting i Lysebotn og en dag på turen ut, da har du fått med deg det meste.
Som andre har påpekt så er Ryfylke laaaaaangt mer enn bare Lysefjorden. Selv har jeg fartet Ryfylke på kryss og tvers i 60-70 år, og jeg oppdager stadig nye ting som er verdt å se nærmere på.
Ta tiden til hjelp og kos deg i Ryfylke!

(Men vær forberedt på at det ikke er DU som bestemmer over været....  ;-)  )

• Create New...