sebba2 Startet 27.Februar.2019 Del på Facebook Startet 27.Februar.2019 Sitter i båten og prøver å få bytta reimene på min ad41. Har løsna bolten til strammearmen til dynamoen, og fikk såvidt av de gamle reimene, men får overhodet ikke på de nye... Har trukket dynamoen så langt tilbake den kan gå, og hører et lite dunk når den er helt 'nede', men mangler fortsatt 2-3cm for å få reima over reimhjulet.. Har og prøvd å løsne selve armen man strammer reima med, men dynamoen går ikke lenger tilabke. Hva gjør jeg galt? Et jævlig trangt motorrom hjelper heller ikke, har sittet med motoren mellom beina og hodet mellom motoren og veggen i motorrommet Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
sebba2 Svart 27.Februar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2019 Har forøvrig også prøvd å løsne hele dynamoen, tre på reimene og feste dynamoen, men det går heller ikke da reimene holder igjen så jeg ikke får skrudd i boltene.. Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
index Svart 27.Februar.2019 Del på Facebook Svart 27.Februar.2019 Du kan ikke ha fått feil reim da? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
JRK Svart 27.Februar.2019 Del på Facebook Svart 27.Februar.2019 (redigert) Er det mulig å tre reima over dynamoen først og så presse den over svinghjulet etterpå? Redigert 27.Februar.2019 av JRK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sebba2 Svart 27.Februar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2019 Lurer på om jeg har fått feil reimer ja.. Har prøvd ALT av kombinasjoner og ingenting går. Ikke over svinghjulet eller vannpumpehjulet, ingenting.... Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
Stekepanne Svart 27.Februar.2019 Del på Facebook Svart 27.Februar.2019 (redigert) Du har vel ikke den gamle reima så du kan måle? Jeg tror riktig lengde er 1100mm Redigert 27.Februar.2019 av PostIT (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sebba2 Svart 27.Februar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2019 Joda sammenlignet den nye vs. Den gamle, og det er stor forskjell... 500kr rett i dass Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
Kjellg Svart 27.Februar.2019 Del på Facebook Svart 27.Februar.2019 sebba2 skrev 19 minutter siden: Joda sammenlignet den nye vs. Den gamle, og det er stor forskjell... 500kr rett i dass Får du ikke byttet den? Sitér dette innlegget Link to post
sebba2 Svart 27.Februar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2019 Joda helt sikkert. Bare surt å bruke mange timer i alle slags stillinger i et alt for trangt motorrom også med feil reimer Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
Lazyjack Svart 27.Februar.2019 Del på Facebook Svart 27.Februar.2019 Reimer har normalt påstemplet dimensjon. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 27.Februar.2019 Del på Facebook Svart 27.Februar.2019 sebba2 skrev 9 minutter siden: Joda helt sikkert. Bare surt å bruke mange timer i alle slags stillinger i et alt for trangt motorrom også med feil reimer Slikt gjør man bare en gang Neste gang så husker man det, uansett hvilken reim man skal kjøpe Sitér dette innlegget Link to post
sebba2 Svart 27.Februar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2019 De I butikken mente den dimensjonen på reimene som ble brukt på denne motoren, ikke finnes lenger! (Motor er fra 1999), Sto ikke noe påstemplet på dem heller, de var helt svarte- Så jeg fikk noen tilsvarende reimer men de var visst 20-30mm kortere enn de originale... Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
Zach Svart 27.Februar.2019 Del på Facebook Svart 27.Februar.2019 Jeg tror også det skal være 1100 mm. Jeg har en liggende og den må gjelde til AQAD41 som jeg hadde for noen år siden. Ellers produserer vel Continental slike reimer i "alle" dimensjoner. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 27.Februar.2019 Del på Facebook Svart 27.Februar.2019 Jeg trodde alle som solgte viftereimer også hadde en reimmåler slik at man fikk riktig dim når man hadde med de gamle reimene. Hvis ikke er det jo bare å klippe av reima og måle den med en meterstokk eller populært kalt tommestokk. Det er heller ingen lengder som har gått ut og en skikklig butikk har eller kan skaffe alle dimensjoner med noen få mm intervaler. Alle reimer er også påstemplett bredde og lengde men denne informasjonen har det med å bli borte etter som årene går. Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 27.Februar.2019 Del på Facebook Svart 27.Februar.2019 Biltema.... Sitér dette innlegget Link to post
volvo_penta_ Svart 27.Februar.2019 Del på Facebook Svart 27.Februar.2019 Hvor kjøper du deler? Bestill fra Marinedeler så slipper du å få feil deler neste gang. Sitér dette innlegget Link to post
sebba2 Svart 19.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2019 Glemte å svare her... Reimene var for små, ja. Fikk tak i noen som var ett hakk større så ble det bra! Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.