Jump to content

Får ikke på ny drivreim vp ad41

sebba2

Recommended Posts

Sitter i båten og prøver å få bytta reimene på min ad41. Har løsna bolten til strammearmen til dynamoen, og fikk såvidt av de gamle reimene, men får overhodet ikke på de nye... Har trukket dynamoen så langt tilbake den kan gå, og hører et lite dunk når den er helt 'nede', men mangler fortsatt 2-3cm for å få reima over reimhjulet.. Har og prøvd å løsne selve armen man strammer reima med, men dynamoen går ikke lenger tilabke. Hva gjør jeg galt? Et jævlig trangt motorrom hjelper heller ikke, har sittet med motoren mellom beina og hodet mellom motoren og veggen i motorrommet:sad:

-Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris

De I butikken mente den dimensjonen på reimene som ble brukt på denne motoren, ikke finnes lenger! (Motor er fra 1999), Sto ikke noe påstemplet på dem heller, de var helt svarte- Så jeg fikk noen tilsvarende reimer men de var visst 20-30mm kortere enn de originale...

-Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris

Jeg trodde alle som solgte viftereimer også hadde en reimmåler slik at man fikk riktig dim når man hadde med de gamle reimene.
Hvis ikke er det jo bare å klippe av reima og måle den med en meterstokk eller populært kalt tommestokk.
Det er heller ingen lengder som har gått ut og en skikklig butikk har eller kan skaffe alle dimensjoner med noen få mm intervaler.
Alle reimer er også påstemplett bredde og lengde men denne informasjonen har det med å bli borte etter som årene går.

• 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...