nordan family 27 Startet 27.Februar.2019 Del på Facebook Startet 27.Februar.2019 Skal bytte noen ventiler til Trudesign til våren. Nå har jeg fått en kasse med delene, og kikket litt på dem. Trudesign er jo fysisk mye større, så jeg lurer på om jeg har et plass problem for en eller to av ventilene. Har sett en del bilder hvor det er plassert et 90 graders bend på gjennomføringen, slik at ventilen ligger horisontalt i stedet. Det flytter jo litt på problemet - men er det greit med et bend før ventilen? Er det noe forsikringstrøbbel hvis det er noe mellom gjennomføring og ventil, eller er et slikt bend en integrert del som ikke regnes som et fremmedelement sikkerhetsmessig / forsikringsmessig? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 27.Februar.2019 Del på Facebook Svart 27.Februar.2019 Når du frostsikrer ventilen om vinteren vil du jo ikke få fostsikret helt ut.mot skutesiden Dette kan du avhjelpe med å pakke inn/isolere bendet så det ikke fryser der men dette gjelder selvsagt bare om du har båten på sjøen vinterstid. Forsikringsselskapet er ikke opptatt av slike detaljer så det skal du ikke tenke på. Jeg har det slik i min båt og der er det messing som tåler mindre frostsrpegning enn kompositt. Sitér dette innlegget Link to post
Too Much Svart 28.Februar.2019 Del på Facebook Svart 28.Februar.2019 Jeg har bend mellom gjennomføring og ventil på de fleste av mine gjennomføringer, og slik var det med messingen tidligere. De hadde stått der i 20 år og båten har overvintret mange ganger på vannet. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 28.Februar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2019 Takk for svar. Da er jeg ikke så bekymret lengre. Frost spreng er jo et poeng. De hos meg som evt blir aktuelle ligger nært vannlinjen, så jeg kan nok dytte ned en slange fra utsiden og fylle dem med luft fra utsiden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.