Jump to content

Montering av trimflaps

Guest knerten67

Recommended Posts

Jeg har en Askeladden 605 som jeg har hatt siden 2007. Jeg har ikke trimflaps, men det kunne vært kjekt å ha av og til, spesielt med mye sidevind. 

Hvis båten blir skjeiv pga last, så flytter jeg på folk til båten er bein, hvis mulig.

Jeg kommer ikke til å montere flaps på denne båten, men det enkle svaret på om det har noe for seg er ja. Om det er verdt investeringen må du vurdere selv. 

Husk at Askeladden 605 har et skrog som krever forholdsvis mye uttrimming av motor for å gå ok i vannet.

Guest knerten67
Mort1 skrev 18 minutter siden:

Jeg har en Askeladden 605 som jeg har hatt siden 2007. Jeg har ikke trimflaps, men det kunne vært kjekt å ha av og til, spesielt med mye sidevind. 

Hvis båten blir skjeiv pga last, så flytter jeg på folk til båten er bein, hvis mulig.

Jeg kommer ikke til å montere flaps på denne båten, men det enkle svaret på om det har noe for seg er ja. Om det er verdt investeringen må du vurdere selv. 

Husk at Askeladden 605 har et skrog som krever forholdsvis mye uttrimming av motor for å gå ok i vannet.

Takk for svaret,eg har en fra 2005 med 150hk på.Eg trenger de ikke,men eg har lurt på om de hadde noe forseg.Eg trives godt med båten.

Om det har noe for seg kommer an på hvor høyt du verdsetter å kunne rette båten opp i alle planehastigheter. Muligens du vil få båten til å plane noen knop tidligere, hvis det er viktig. Tror ikke du vil oppnå andre fordeler enn det. 

Eventuelt må du spesifisere hva du mener med noe for seg utover at båten vil legge seg mindre på siden, og plane på noe saktere fart....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...