Jump to content

Edit History

Mt1985

Mt1985

Hei. Ønsker å begynne med fiske i åpen gruppe, men etter utallige mange søk på nett og telefoner hit og dit, er jeg egentlig bare mer forvirra enn jeg var i utganspunktet.. jeg ønsker i utgangspunktet en sjark, 24-26 fot, som ikke er fra før kristus og som ikke koster skjorta ( hvis de i det hele tatt eksisterer ?) har lett opp og ned på finn.no, men det ser ut som de båtene som er verdt penga går unna som varmt hvetebrød, og siden jeg ikke har særlig mye erfaring når det kommer til båter, blir det vanskeligere å vurdere hvilke som er bra/dårlig ut fra et par bilder og et par linjer med tekst på nett. Hvilken sjark kan dere anbefale? Hva bør jeg se etter? Hva bør jeg være obs på når det kommer til om båten kan fiskeriregistreres eller ikke? Bor i troms fylke og kommer til å fiske her dersom jeg klarer å få alle brikkene på plass.. Er det forresten noen her inne som vet hvem som er fiskerirettleder i torsken kommune? Selv folka som jobber i kommunen har visst ikke helt peiling på hvem som besitter den stillinga.. kanskje noen her også vet ca pris for å frakte båt fra sør til nord?

Mt1985

Mt1985

Hei. Ønsker å begynne med fiske i åpen gruppe, men etter utallige mange søk på nett og telefoner hit og dit, er jeg egentlig bare mer forvirra enn jeg var i utganspunktet.. jeg ønsker i utgangspunktet en sjark, 24-26 fot, som ikke er fra før kristus og som ikke koster skjorta ( hvis de i det hele tatt eksisterer ?) har lett opp og ned på finn.no, men det ser ut som de båtene som er verdt penga går unna som varmt hvetebrød, og siden jeg ikke har særlig mye erfaring når det kommer til båter, blir det vanskeligere å vurdere hvilke som er bra/dårlig ut fra et par bilder og et par linjer med tekst på nett. Hvilken sjark kan dere anbefale? Hva bør jeg se etter? Hva bør jeg være obs på når det kommer til om båten kan fiskeriregistreres eller ikke? Bor i troms fylke og kommer til å fiske her dersom jeg klarer å få alle brikkene på plass.. Er det forresten noen her inne som vet hvem som er fiskerirettleder i torsken kommune? Selv folka som jobber i kommunen har visst ikke helt peiling på hvem som besitter den stillinga.. 

• Create New...