MR Swe Startet 28.Februar.2019 Link til dette innlegget Startet 28.Februar.2019 Hei, i begynnelsen av sesongen forrige året merkte jeg at det var lekasje på ferskvannsiden på kjølingen. Fant til slut ut at det lekte under ved pakkningen under termostathuset,kjøpte ny og hadde på tettningspakking fra wurth men det begynte lekke igjen etter par uker. Har kjøpt ny pakkning igjen og tenkte prøve igjen.. Men noen som har noen tips på hvordan jeg skal få det helt tett? Sitér dette innlegget Link to post
svendmb Svart 2.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2019 Er du sikker på at det er der det lekker? Det er også en oring på flensen inn til varmeveksler. Lekker den så kan det fort renne ned langs termostathuset. Eller er det ikke anbefalt å bruke noe pakningsmasse i tillegg til original o-ring/tettning. Det kan fort bli kluss. Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 3.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2019 hmm ikke 100% sikker. Bare sett det kommer dropper der. Hvor sitter den flensentil vermevekseleren ? Bilde? Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 3.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2019 er denne jeg prøvd bytte Sitér dette innlegget Link to post
Andor Svart 3.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2019 bruk aldri pakningsmasse i tillegg til vanlig pakning, det skal kun brukes riktig pakning Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 3.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2019 Hva kan skje vist en bruker pakningsmasse sammen med oring /pakning? Jeg har brukt original Volvo penta pakningsmasse sammen med pakninger. Ingen problem med det. Potte tett? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 4.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2019 Jeg har brukt pakningsmasse sammen med pakning i over 50 år. Anerkjent prosedyre. Spesielt når vi skulle ha på plass toppdeksler og bunnpanner på motorer som satt i bilene. Helt umulig om pakninger og tetningsringer ikke var limt fast. Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 4.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2019 (redigert) har orginalpakkning. Bestilt fra Lasa så .. Men vart rekommendert å brukte tenningsmasse i tillegg. Noen som kan rekommendere en tettningsmasse. eller som har byttet denne pakkning og kan komme med tips på hvordan få det tett? Redigert 4.Mars.2019 av MR Swe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 4.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2019 De siste årene har jeg benyttet pakningssilikon fra Biltema, eks. 36-1773. Har fungert utmerket. Jeg har ikke Volvo, verken i biler eller båt :-) Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 4.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2019 svendmb.. hvor finner jeg denne? " Det er også en oring på flensen inn til varmeveksler" Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 4.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2019 Hulda skrev for 6 timer siden: Jeg har brukt pakningsmasse sammen med pakning i over 50 år. Anerkjent prosedyre. Spesielt når vi skulle ha på plass toppdeksler og bunnpanner på motorer som satt i bilene. Helt umulig om pakninger og tetningsringer ikke var limt fast. Men da er vel poenget (?) at du stryker et TYNT lag, bare for at det skal feste? Hvis man kliner på en pølse av pakningssement i tillegg til en pakning som ikke er beregnet på det blir det kanskje ikke like vellykket? Like viktig er også å bruke riktig moment. Drar man til for hardt kan dette også bli feil. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 4.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2019 Det blir en faglig vurdering. Er pakningsflaten uperfekt brukes mer. Nå har jeg jobbet i virkelighetens verden. Litt tyting har vel aldri bekymret meg, tatt høyde for utstyrsfunksjon og hva som skrus sammen. Veldig ofte har det ikke vært mulig å komme til med momentnøkkel, momentnøkkel fraværende, moment ikke oppgitt. Satt fast gjorde det, og tett ble det. Sitér dette innlegget Link to post
svendmb Svart 4.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2019 MR Swe skrev for 6 timer siden: svendmb.. hvor finner jeg denne? " Det er også en oring på flensen inn til varmeveksler" Merket med nr 3 på tegningen din... Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 4.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2019 Åhh de har jeg byttet samtidigt. Takk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.