Jump to content

DPH-A drev står ikke helt likt selv om indikatorene på dashboard viser samme tallverdi

Lina III

Recommended Posts

Hei

Jeg ser at mine drev ikke står helt likt selv om indikatorene på dashbordet viser samme tallverdi.  Eksempelvis kan indikatoren for babord drev vise 0, mens indikatoren for styrbord drev viser -2 for at drevene skal stå helt likt/parallelt. Dette er noe jeg observerer nå når båten står på land. 

Regner med at dette har lite praktisk betydning, men er det noen som vet om det er mulig å kalibrere dette på noen måte slik at det blir riktig?

• 11 måneder senere...

Jeg løfter frem denne igjen da jeg også nå i år observerer det samme, dvs at DPH-A drevene ikke står helt likt selv om indikatorene på dashbord viser samme tallverdi.

Jeg klarer ikke å se at det er en giver på en plastskinne slik "mawilu" tipser om ?

Er det noen som har noe erfaring med dette, og hvordan drev/indikatorer eventuelt kan kalibreres?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...