NerbyRacing Startet 3.Mars.2019 Link til dette innlegget Startet 3.Mars.2019 Har gått til innkjøp av en gammel nordkapp 16(16.5?) å lurer på hvor jeg kan få kjøpt/ sydd puter og kalesje til en billig penge? Og hva anbefales og forbedre på båten føre sesong? Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 3.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2019 Jeg ville sjekket dobbelbunnen for vann og kontrollert akterspeilet\høyde på motor. Disse båtene blir blytunge hvis skummet er vått. Kalesje er ikke billig,så hvis du kan redde den du har er nok det det billigste. Jeg sjekket til min engang, da var prisen ca 8000,- Grattis med Hjørdis forresten,hehe En kompis kalte også båten sin det, oppkalt etter bestemora ;) Sitér dette innlegget Link to post
NerbyRacing Svart 5.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2019 Hvordan skjekker man den lettest for vann? høyde på motor ser bra ut. Kan kanskje redde den viss jeg klarer å vaske den rein, og sy 2 hull.. jo takk for det, hehe morsomt :) Lars K skrev On 3.3.2019 at 17.09: Jeg ville sjekket dobbelbunnen for vann og kontrollert akterspeilet\høyde på motor. Disse båtene blir blytunge hvis skummet er vått. Kalesje er ikke billig,så hvis du kan redde den du har er nok det det billigste. Jeg sjekket til min engang, da var prisen ca 8000,- Grattis med Hjørdis forresten,hehe En kompis kalte også båten sin det, oppkalt etter bestemora ;) Sitér dette innlegget Link to post
Grufolf Svart 5.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2019 Helt sikkert noen gode ideer her... Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 5.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2019 (redigert) Dørken pleier å bli myk og båten kan bli veldig tung hvis det er vann nedi der. Skal man være helt sikker er det vel ikke noen annen måten enn å skjære opp litt å se,men hvis dørken virker stiv og fin hadde jeg ikke begynt med det. Jeg har sett at jeg har fått litt vann nedi et par av skruehullene til stolfestene, der borret jeg opp og fylte med tec7. Skummet pleier å bli gulbrunt hvis det er vann der. Disse båtene tåler ganske høyt montert motor, jeg har antivent. plata ca 20mm over skrogbunnen på min 17foter. Er endel fart å hente på det. Redigert 5.Mars.2019 av Lars K (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NerbyRacing Svart 10.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2020 Har skjedd litt på båten på ett år, oppgradert en del og fått på ny lakk. Sitér dette innlegget Link to post
NerbyRacing Svart 12.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2020 Klar for sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.