Jump to content

Pusse vekk maling fra glassfiber/plastbåt

UglyDuckling

Recommended Posts

732496301_2019-03-0315_39_54.jpg.d65f13850a0a6d69aafd17104cee7028.jpg

Jeg holder på å pusse opp en liten plastbåt som har vært malt inne i kahytten. Bildet over er av taket. Nå flasser malingen av, men ikke alt. Det flasser i perioder og gjør meg litt sprø. Under malingen er det original glassfiber med nuppete overflate.

Finnes det noen bra triks for å få fjernet all malingen?

Eller finnes det et smart produkt jeg kan binde den til taket med?

Jeg har tenkt til å dekke tak og vegger med skrogtrekk så det trenger ikke se pent ut bare det ikke drysser maling i lang tid fremover. Jeg er også litt skeptisk til om jeg får påført lim eller bedre maling uten å renske bort den gamle malingen først. Det virker ikke som den hefter så godt.

Du kan prøve å bruke malingsfjerner. Kommer litt an på hvilken maling som er benyttet, men siden den flasser så er det sannsynligvis noe husmaling/oljemaling ikke egnet til underlaget eller mangel på primer. Jeg løsna mye maling med bunnstoff fjerner og malingsfjerner på min båt ifjor vår. Men det beste er jo sliperondell på vinkelsliper, hehe. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...