Tomasoder Startet 3.Mars.2019 Link til dette innlegget Startet 3.Mars.2019 Noen som har erfaring med white shark 170 ? Evt hva forskjellen på denne å 175 er? Bra båter? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 4.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2019 Dette er hva jeg skrev her på forumet for 11 (!) år siden om erfaring med WS175: Har hatt en WS175 m/115hk Johnson to-takter i syv år og var meget fornøyd med den. Solidere båt i den størrelsen skal du lete lenge etter, men 17,5 fot er og blir 17,5 fot så klart at i motsjø vil den være litt hard/slå noe. Solgte båten i fjor sommer og den var solgt i løpet av en time fra den ble lagt ut på Finn og tilprisantydning. Jeg synes også at båten er tøff, kanskje den tøffeste båten i sin størrelse. Alle påstår at den gjør 40 knop med en 115hk, men tror 37/38 er riktigere. Flott båt å f.eks fiske fra da den er meget sidestabil som skldes kombinasjon av vekt, god bredde og forholdsvis moderat v-bunn. Har kjørt båten i all slags vær og alltid følt med veldig trgg i den, samme har familien både kone og barn! Eneste jeg egentlig var litt misfornøyd med var at den kun hadde tre kryssolt og at disse var veldig små, forøvrig var/er kvaliteten på båten/utstyret helt topp. Whiteshark170 kjenner jeg ikke, kan ikke finne noen slik noe sted, men det ringer en liten bjelle om at det kan være en Ryds og noe helt annet enn Whiteshark produsert av Kelt i Frankrike. Savner faktisk fortsatt min WS175! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Tomasoder Svart 4.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2019 Her er linken til båten. https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=133809238 Sitér dette innlegget Link to post
Tomasoder Svart 4.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2019 Sitér dette innlegget Link to post
Tomasoder Svart 4.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2019 Jeg har funnet en annen som har skrevet noe på et forum om white shark 170. Også har jeg funnet en gammel annonse fra finn.no https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=64405177 Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 4.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2019 (redigert) Flatbunna dritbåter som slår fælt i litt sjø. Er laget for amerikanske innsjøer. Jeg ville heller kjøpt noe nordisk, med dypere vbunn. De går mye finere og mykere i litt sjø. Men hva vet jeg? Har jo bare prøvd 4-5 forskjellige whiteshark'r men aldri eid en selv. Jeg ser eierne skryter fælt av de. (Jeg trur de bare nekter og innrømme at de har en dritbåt) Hvis det blir handel: kjøp deg nyrebelte og en pakke smertestillende til de dagene det ikke er helt flatt Redigert 4.Mars.2019 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 5.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2019 12 hours ago, Tomasoder said: Jeg har funnet en annen som har skrevet noe på et forum om white shark 170. Også har jeg funnet en gammel annonse fra finn.no https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=64405177 Når jeg ser bilder av den båten så gjentar jeg bare at jeg har mistanke om at det er en Ryds som et par sesonger ble solgt som en Whiteshark og ikke har noe med det merket ellers å gjøre. Når det gjelder WS175 så kan jeg bare gjenta hva jeg allerede har skrevet, men ja, forholdet mellom bredde/lengde og bunnen gjør den til en svært stødig/stabil båt som i noen grad går utover evnen til å skjære/pløye motsjø, men som med alt så blir det en avveining i forhold til hva man øsnker seg. Ser du etter en "kjøremaskin" så ville jeg ha valgt noen annet. WS170 har jeg ingen meninger om da jeg ikke kjenner/har erfaring med den båten. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
LAKA Svart 5.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2019 Har tidligere eid WS175 og det var en solid og stabil båt. Jeg syns imidlertid den ble litt i tyngste laget og dermed dyr i drift om man bruker båt mye. Vår hadde 130 HK og toppet akkurat 39 knop. En litt lettere alubåt på 18 fot går like raskt med 90HK. Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 5.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2019 Dette er nok en Ryds ja. Jeg har hatt både Ryds 510, 550 og 600. Likte båtene svært godt. Ikke verdens høyeste kvalitet og standard, men gikk mykt i sjøen og hadde nesten ingen planingsterskel. Sitér dette innlegget Link to post
Tomasoder Svart 5.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2019 Takker for svar. Har allerede kjøpt denne båten, tenkte at 65000 kanskje var en grei pris for denne båten? Sitér dette innlegget Link to post
Coldman Svart 5.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2019 Huff og huff!!!! Hva har du gjort????? Du skulle hørt på @Eika litt lengre opp her!!! Men så er det altså en båt bygget med nordisk skrog - som Eika heller ville valgt - nemlig Ryds. Men antakelig bare forbanna drit likevel, som han/hun skriver. Neida, jeg sier heller gratulerer! Pris på akkurat den båten kan jeg ikke uttale meg om, men jeg har selv en White Shark. Den kjøpte jeg etter å ha sett på, og prøvekjørt mange av de mer kjente merkene. Dessuten har jeg hatt flere andre båter som jeg kunne sammenlikne med. Så hvorfor ble det WS? Jo, fordi den utkonkurrerte de andre mht hva jeg skulle bruke båten til. Dessuten er den svært sjødyktig og holder en høy byggekvalitet. Dette er skikkelig solide båter - dog med noen idiotiske småting som ikke er like solid. Største ulempen (eller kanskje en av fordelene) er kanskje at det er tunge båter. Uansett så er det bruken for den enkelte som betyr noe. De færreste båter er forbanna drit. White Shark er definitivt ikke det, snarere tvert imot! Nok en gang: GRATULERER og kos deg med båten Sitér dette innlegget Link to post
Tomasoder Svart 5.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2019 Takk for det. I utgangspunktet ville jeg kjøpe ws 205 eller 225, men disse er en del dyrere. Syntes det virket som en god pris også har jeg lest bare positive omtaler om ws 175. Men er litt usikker på 170 p.g.a at jeg ikke finner noe som helst om denne båten, kanskje det er en båt som ble produsert bare et år p.g.a at den var dårlig på noe vis... Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 5.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2019 Min svoger solgte både Ryds og WS, så jeg kjenner begge godt. Synes WS har kjempebåter. Det jeg har funnet negativt er at det er relativt liten vindskjerm, men det gjør jo ingenting så lenge det er plass til båtfører, nemlig meg Sitér dette innlegget Link to post
Tomasoder Svart 5.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2019 Så er dette ryds eller ws? Og er ws 170 like bra som ws 175? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 5.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2019 (redigert) Coldman skrev for 3 timer siden: Men så er det altså en båt bygget med nordisk skrog - som Eika heller ville valgt Etter prøvekjøring av 4-5ws'r. Så kjøpte jeg Nordkapp 605 enduro. Men det er ikke en perfekt båt det heller. Den har jo vært under 1 gang pga dårlig selvlensing Men så er det jo litt hva man er vant til, er man vandt til båter fra øverste hylle når det gjelder kjøreegenskaper, så blir en ws kjip i forhold Men grattis med ny båt, håper den passer ditt bruk og at du blir fornøyd Redigert 5.Mars.2019 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 5.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2019 Tomasoder skrev for 2 timer siden: Så er dette ryds eller ws? Og er ws 170 like bra som ws 175? Det svarte jeg på lenger oppe. WS lager fra 175 og oppover, det er mer solide og tunge båter enn Ryds lager. Sitér dette innlegget Link to post
Tomasoder Svart 5.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2019 Tomasoder skrev for 22 timer siden: Sitér dette innlegget Link to post
Coldman Svart 5.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2019 Tomasoder skrev for 4 timer siden: Så er dette ryds eller ws? Og er ws 170 like bra som ws 175? Det er en White Shark med Ryds-skrog (mm). Skrogene som White Shark har brukt ellers er fra amerikanske Chris Craft. Det var franske Kelt som lage White Shark. Hvordan det er nå, er jeg ikke sikker på - men båtene lages ennå. Om 170 er like bra, eller bedre enn 175, aner jeg ikke noe om, men det er ikke tvil om at utseendet er forskjellig. Fin båt med henger, ny hydraulisk styring, ny fenderlist, nye instrumenter og motor som ser ut til å haft bra gjennomgang for 65.000. Det høres jo bra ut! Tror du blir fornøyd. Kos deg og ikke sammenlikn med andre båter er mitt råd. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.