Saga32 Startet 3.Mars.2019 Link til dette innlegget Startet 3.Mars.2019 Kjøleskapet ble kjøpt i 2012, og har fungert greit frem til slutten av forrige sesong. Syntes ikke det ble ordentlig kaldt selv om kompressoren startet når det ble satt på. Har nå tatt kjøleskapet hjem for å teste det, og har funnet ut av følgende: Kompressoren starter når kjøleskapet blir satt på. Går helt til termostaten kobler det ut når det er oppnådd riktig temperatur etter som termostaten er innstilt. Virker ikke som kompressoren kobler inn av seg selv når temperaturen stiger i kjøleskapet. Når jeg skrur opp termostaten starter kompressoren, og går til det kobler ut av seg selv. Har målt temperaturen til ca -23 i frysen når kompressoren har gått ca 20 min. Kan ikke se at det har lekket ut kjøleveske noen steder. Er det andre som har opplevd lignende feil, og er det mulig og evt bytte termostat på disse skapene? Sitér dette innlegget Link to post
Clasg Svart 3.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2019 Jeg havde samme problem på mit køleskab. Fejlen var, at ledningen til ventilatoren på kondensatoren var knækket. Har du checket at ventilatoren kører, når kompressoren kører? Sitér dette innlegget Link to post
Saga32 Svart 4.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2019 Kjølevifta starter den og. Går så lenge kompressoren er innkoblet. Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 4.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2019 Synes det høres ut som feilen er termostaten. Så vidt jeg forstår starter kompressoren når du A: skrur på strømmen B: justerer manuelt på termostaten. Stemmer det? Sitér dette innlegget Link to post
Saga32 Svart 4.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2019 Stemmer det. Tror nok også at det er termostaten som fusker. Lurer på om det er easy fix å bytte den. Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 4.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2019 Nå vet jeg ikke hvor termostaten på skapet ditt sitter, men i utgangspunktet er termostat veldig enkelt å skifte. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 4.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2019 Hei Dersom du kortsluttar dei to leidningane til termostaten, og kjøleskapskompressoren går kontinuerleg, og skapet blir kaldt så veit du at det er termostaten som har tatt kvelden. Ein ny er ikkje dyr. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Nemo Svart 9.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2022 Hvor er senseledningen festet? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.