fredrik_j Startet 4.Mars.2019 Link til dette innlegget Startet 4.Mars.2019 Er jeg bare uheldig, eller er Garmin så sleipe at en G2 vision brikke fra 2015 ikke lar seg oppdatere, men man må kjøpe en ny, som ikke har like god dekning? Har VEU719L brikke, og Garmin express klarer selvsagt ikke å legge det til. Mistenker at det er for at man ikke skal få oppdatert kartet. Noen som har liknende erfaringer med Garmin og Bluechart - er det bare å styre langt unna? Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 5.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2019 Har du brikke som er kjøpt i butikk? Eller er det en finn.no brikke ? Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Seilbåttt Svart 5.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2019 Kan leveres inn til forhandler for oppdatering. Sitér dette innlegget Link to post
fredrik_j Svart 5.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2019 Brikken fulgte en installert plotter fra Yamarin når den var ny. Får sjekke med seatronic om de kan oppgradere. Men fikk litt dårlig følelse med garmin.. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 5.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2019 Hvor mye koster en oppdatering på en Garminbrikke? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
fredrik_j Svart 5.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2019 Regnet med jeg fikk en pris på oppgradering via Garmin Express, men det lot seg jo ikke gjøre. Ser for meg ut som om de endrer kartområdene slik at du ikke kan "oppdatere" men må kjøpe nye kart. Og slik går runddansen. Det finnes ikke kartområde som dekker hele oslofjorden-kristiansand-danske østkyst-sverige lenger. Resultatet blir jo at mange vil velge å ikke oppdatere kartene, og den ideen er ikke helt god. Har hatt lowrance plotter før med navionics som ikke var et problem. Nå er jo navionics kjøpt opp av Garmin, så det blir vel samme sak der. Skal melde tilbake om seatronic mener jeg kan oppgradere via dem. Står noe om refusjon for gammel brikke, men da mister jeg kartområdet jeg har, og det vil jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Snekkefart Svart 5.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2019 VEU719L brikken er erstattet av VEU721L brikken som dekker et større område. Den nye brikken er så stor at den ikke fungerer å laste ned vi Express, etter det jeg har skjønt. Du kan oppgradere fra den du har til 721L ved å bytte brikken. Kan gjøres via forhandler eller direkte hos Garmin. En liten utfordring er at ikke alle eldre plottere takler den store 721L brikken. Garmin support kan sikkert hjelpe deg. Mener du da kan ringe 69263640. Sitér dette innlegget Link to post
fredrik_j Svart 5.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2019 (redigert) Takk for tilbakemelding. Ifølge Garmin er det ikke noe å gjøre, og jeg kan ikke oppdatere kartet jeg har. Må kjøpe nytt, vesentlig mindre område. Den "store" 721 støttes ikke av min gamle plotter (GPSMAP 7012 som er fra 2015). Lite seriøst av Garmin dette her synes jeg. 4 år gammel plotter er ifølge de bare å kaste, støttes ikke av hverken nye kart eller med ny programvare. Det er altså snakk om en 12" touchscreen som kostet over 30k. Har en pulsklokke også fra Garmin som vel lider av liknende dårlig støtte, garmin express er ganske håpløs å få til å virke, alt er utdatert så fort du har kjøpt det osv. Greit å vite hva man skal styre unna.. Tror det blir en plotter med c-map om jeg skal oppgradere. For garmin er frusterende å ha med å gjøre! og en edit: Fikk nå snakke med en meget imøtekommende kar på garmin support, som bytter ut brikken for 750,-. Mindre område dog. Redigert 5.Mars.2019 av fredrik_j (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 5.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2019 Jeg har Garmin 4000-serien. Ringte Seatronic, de kan oppgradere kartbrikken min. Koster rundt 1500 kroner. Brikken jeg har dekker Norge syd, Sverige vest, Danmark med Borholm. Etter husken. Ellers er jeg enig i at, i hvert fall min Garmin, er noe møl. Radaren er fin, men den er ikke kompatibel med noe annet enn Garmin. Men som sagt, oppgradering av kartet er kurant. Men til den prisen kjører jeg heller kart på PC, og Garmin blir i hovedsak plattform for ekkolodd, radar og AIS. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.