Jump to content

Hvor kjøpe slik (bilde) strømskinne- tilkoblingspunkt

nordan family 27

Recommended Posts

I el-skapet i min Fairline fra 1986 er koblingspunkter for minus en form for skinne, ca 1 cm bred, hvor ledningstuppene stikkes under skinnen, og klemmes opp under skinnen med et koblingspunkt med skrue på som klemmer ledningene fast.

42F74BA3-998C-41A5-B757-FD412B877C0D.jpeg.22ab822ddc3585eb2e8cb2d6ca2f4f8b.jpeg

Jeg har god plass til flere slike tilkoblingspunkter på skinnen,  men leter etter riktig ord på fenomenet til å søke opp dette og finne en butikk som selger dem

Skal ta et skikkelig bilde neste gang jeg er i båten, hvis ingen kjenner igjen konseptet.

Takker.

Ikke hundre prosent innertier i forhold til de som er i dag, men en slik vil virke hvis den er bred nok til at skinna går i mellom beina på den. Jeg får måle skinna helt konkret.

Når jeg ser den som er linket til, så tenker jeg at det også kan være mulig å ta utgangspunkt i en wireklemme og gjøre den ene deler litt flat med en dremel. Men den som er linket til gjør seg nok bedre.

Edit: der kom Bestefar med en link også - de «terminalene» som er den skinna er ganske nærme terminalene jeg snakker om. Sjekkes ut.

Redigert av nordan family 27 (see edit history)

Den er ikke identisk den jeg har, men vil gjøre akkurat samme jobben. Ledningen blir over skinna i stedet for under (?). Tror jeg er i mål med letingen nå - gjenstår å sjekke om de selger til privatpersoner. Ser de har en butikk ikke så langt fra her jeg bor.

Tusen takk for alle bidrag!

Konseptuelt er det slik, selvom dimensjoner osv ikke er helt likt.

Skal ta et bilde neste gang jeg er i båten. Ahlsell selger ikke til private, men fant noe lignende hos onninen som også sjekkes ut.

Skjønner at jeg trenger å måle den eksakte bredden på nåvære skinne. 

Jeg kan også borre hull og tre en bolt igjennom om nødvendig (?). 

Slik ser de ut:

C69905C9-586E-4052-AC75-1997BC9039A9.jpeg.a0c9f025f1e6bcf8dc589e26d20defcd.jpeg

Ser at kablingen frem til skinna ser litt tynn ut (hovedkabelen), så jeg må vurdere å trekke noe tykkere kabel, evt et nytt pluss og minus punkt i stedet for å legge enda mer ting på eksisterende montasje. Har kommet litt i modus for det siste etter å ha kikket på den originale kabeldimensjonen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...