nordan family 27 Startet 6.Mars.2019 Link til dette innlegget Startet 6.Mars.2019 I el-skapet i min Fairline fra 1986 er koblingspunkter for minus en form for skinne, ca 1 cm bred, hvor ledningstuppene stikkes under skinnen, og klemmes opp under skinnen med et koblingspunkt med skrue på som klemmer ledningene fast. Jeg har god plass til flere slike tilkoblingspunkter på skinnen, men leter etter riktig ord på fenomenet til å søke opp dette og finne en butikk som selger dem Skal ta et skikkelig bilde neste gang jeg er i båten, hvis ingen kjenner igjen konseptet. Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 6.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2019 No slikt: https://www.sparelys.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_ny.tpl&product_id=908&category_id=74&option=com_virtuemart&Itemid=39 Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Bestefar Svart 6.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2019 Den kan du få tak i hos Elfa Distrelec Norge. Elfa kobberskinne Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 6.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2019 (redigert) Takker. Ikke hundre prosent innertier i forhold til de som er i dag, men en slik vil virke hvis den er bred nok til at skinna går i mellom beina på den. Jeg får måle skinna helt konkret. Når jeg ser den som er linket til, så tenker jeg at det også kan være mulig å ta utgangspunkt i en wireklemme og gjøre den ene deler litt flat med en dremel. Men den som er linket til gjør seg nok bedre. Edit: der kom Bestefar med en link også - de «terminalene» som er den skinna er ganske nærme terminalene jeg snakker om. Sjekkes ut. Redigert 6.Mars.2019 av nordan family 27 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 6.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2019 Ikke akkurat hva du søker etter, men billig og gjør jobben https://www.biltema.no/bygg/elinstallasjoner/installasjonsror/jordnoytral-skinne-2-stk-2000023132 Sitér dette innlegget Link to post
Hafgufa Svart 6.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2019 (redigert) Slik? https://www.ahlsell.no/33/elektro/gr.-11---25-installasjonsmateriell/12-koblingsmateriell/jordingsutstyr/jordskinner/1218195/ Redigert 6.Mars.2019 av Hafgufa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 6.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2019 Den er ikke identisk den jeg har, men vil gjøre akkurat samme jobben. Ledningen blir over skinna i stedet for under (?). Tror jeg er i mål med letingen nå - gjenstår å sjekke om de selger til privatpersoner. Ser de har en butikk ikke så langt fra her jeg bor. Tusen takk for alle bidrag! Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 7.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2019 (redigert) denne ? skinne 15,5 x 3 x 210mm Redigert 7.Mars.2019 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
nordan family 27 Svart 7.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2019 Konseptuelt er det slik, selvom dimensjoner osv ikke er helt likt. Skal ta et bilde neste gang jeg er i båten. Ahlsell selger ikke til private, men fant noe lignende hos onninen som også sjekkes ut. Skjønner at jeg trenger å måle den eksakte bredden på nåvære skinne. Jeg kan også borre hull og tre en bolt igjennom om nødvendig (?). Sitér dette innlegget Link to post
Riisejens Svart 7.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2019 Hvis du går inn på Ensto sin katalog finner du muligens det du leter etter Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 8.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2019 Jeg ville vært litt forsiktig med å legge mange kabler under samme klemme, ved varmgang i en av de vil de løsne. Sats på å bygge om slik at du får en til hver. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 13.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2019 Slik ser de ut: Ser at kablingen frem til skinna ser litt tynn ut (hovedkabelen), så jeg må vurdere å trekke noe tykkere kabel, evt et nytt pluss og minus punkt i stedet for å legge enda mer ting på eksisterende montasje. Har kommet litt i modus for det siste etter å ha kikket på den originale kabeldimensjonen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.