Jump to content

Edit History

Ida Marie III

Ida Marie III

Bårdp skrev for 17 timer siden:

På mange av trålerne jeg har vært på var det alltid en bolle med kokt kreps på lungeboret. Den spiste vi på brødskiva med lit majones på helt greit. Men best er den nå faktisk rå med det samme den kommer opp fra stordypet. Pleide å gå ned i fabrikken når innholdet i trålen ble sluppet ned. Plukket meg et par skikkelige storinger, rev av hodet, kløv halen og spiste innholdet der og da. Nydelig.

Rå har jeg ikke testet...men skal forsøke det neste gang...

Blir sikkert samme greie som rå kamskjell kontra varmebehandlet.. 

Stooor forskjell i smak... 

For mye urter og krydder etc. syns jeg derimot ødelegger den gode smaken sjøkrepsen naturlig har...

Men det er en smaks sak...

Har også fått disse fra stek ovnen, med allslags hvitløks marinade over....ikke min greie...

Har bekjente som driver med dette fiske hjemme...så har rikelig og billig tilgang...

Ida Marie III

Ida Marie III

Bårdp skrev for 17 timer siden:

På mange av trålerne jeg har vært på var det alltid en bolle med kokt kreps på lungeboret. Den spiste vi på brødskiva med lit majones på helt greit. Men best er den nå faktisk rå med det samme den kommer opp fra stordypet. Pleide å gå ned i fabrikken når innholdet i trålen ble sluppet ned. Plukket meg et par skikkelige storinger, rev av hodet, kløv halen og spiste innholdet der og da. Nydelig.

Rå har jeg ikke testet...men skal forsøke det neste gang...

For mye urter og krydder etc. syns jeg derimot ødelegger den gode smaken krepsen naturlig har...

Men det er en smaks sak...

Har også fått disse fra stek ovnen, med allslags hvitløks marinade over....ikke min greie...

Har bekjente som driver med dette fiske hjemme...så har rikelig og billig tilgang...

• Create New...