Snerken Startet 10.Mars.2019 Del på Facebook Startet 10.Mars.2019 Har en sabb30 med vripropell. En spake styrer vridning, og en annen dobbel styrer henholdsvis fart og revers/fremover. Nå ser det ut som om den som styrer revers/fremover har låst seg i revers. Den har stått i denne posisjonen noen dager, så det nå nettopp når jeg skulle nedom og starte opp kassa. Noen tips om hva det kan være? Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 10.Mars.2019 Del på Facebook Svart 10.Mars.2019 Vanskelig å gjette hva som kan være galt uten mere info. Men du får lese instruksjonsboken http://res-4.cloudinary.com/frydenbogruppen/image/upload/fl_attachment/Sabb_2G_2J_bruksanvisning_977040_frljjg27yn Og se om du kan begynne i en ende å feilsøke. De er levert med litt forskjellig fjernstyringer og mange har kanskje lagd egne patenter så hva du har i din båt aner jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 11.Mars.2019 Del på Facebook Svart 11.Mars.2019 Sitat Har du både vripropell og gear? Uvanlig kombinasjon på Sabb. Det vanlige er kopling og omstyring. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Snerken Svart 16.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mars.2019 Fant ut av det. Hva er omstyring forresten? Har 1 spake for propellvridning, 1 for speed og 1 for fremover-nøytral-revers, der sistnevnte låses om ikke speed er trukket helt tilbake. Aner ikke om det er dette du kaller omstyring.:P Sitér dette innlegget Link to post
ulsetbåt Svart 16.Mars.2019 Del på Facebook Svart 16.Mars.2019 Omstyring er vridningen Sitér dette innlegget Link to post
Vosso63 Svart 16.Mars.2019 Del på Facebook Svart 16.Mars.2019 (redigert) Det kan være dårlig smøring, seigt grease, i propellhodet. Spaken har lite med saken å gjøre. Det den gjør er å dytte eller dra akslingen fram og tilbake inne i hylsa. Om greasen i propellhodet er seig kan det bli tungt å flytte akslingen slik at propellvingene vrir seg. Du får kanskje finne noe anna å dra/dytte med direkte på flensen slik at du får en bevegelse mot nøytralt. Så får du jobbe litt fram og tilbake, og justere slik at den ikke kan gå "helt" i revers. Redigert 16.Mars.2019 av Erik AN (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.