Verrie Startet 23.August.2005 Link til dette innlegget Startet 23.August.2005 Jeg ønsker annerledes type bordbein på bord ute i cockpit, som ser slik ut : Noen medlemmer som aner hvor jeg kan få tak i slike ?? Dersom det ikke finnes å få i handelen, er der noen medlemmer som mot honorar kunne tenke seg å lage dette til meg ? De er av typen som "sviver", slik at bordplate blir fleksibel i alle retninger, med unntak av nedover/oppover. Et annet moment er om noen har slike for salg, så er jeg interessert..... Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 24.August.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2005 Hmmmm, ingen som kjenner til noen som har slike, eller som kan lage ????????????????? Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 6.September.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2005 Jeg løfter denne igjen i håp om noen forslag ??? Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 6.September.2005 Link til dette innlegget Svart 6.September.2005 Har du ikke en bekjent som er rørlegger da som kan bøy noen rør for deg. Hvor er det punktet hvor rørene sviver? Nede i dørken, eller oppunder bordet? Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 6.September.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2005 Oppunder bordet. Greit nok at rørlegger kan bøye til, men jeg må også ha festebraketter både på dørk og oppunder bordplate.... Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 6.September.2005 Link til dette innlegget Svart 6.September.2005 Jeg kjenner ikke rørleggeren din men det kan hende du undervurderer han da de fleste i det yrket kan dette med sveising Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Verrie Svart 6.September.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2005 Også syrefast ?? Etter tipset ditt, har jeg nå ringt 3 stykker jeg kjenner innen det faget, ingen kunne grunnet manglende utstyr innen syrefast sveising da dette vistnok er noe spesielt..... Forsøker videre... Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 6.September.2005 Link til dette innlegget Svart 6.September.2005 Da hadde jeg flaks som fikk ja fra den første jeg spurte da jeg skulle ha sveiset noe rustfritt Kan et annet tips være om du kljenner noen som jobber i komune på et renseanlegg eller lignende Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
eysteind Svart 6.September.2005 Link til dette innlegget Svart 6.September.2005 Hva med å spørre Colt/ertec? Er ikke disse i ditt område? Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 6.September.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2005 Hva med å spørre Colt/ertec? Er ikke disse i ditt område? <{POST_SNAPBACK}> Hmmmm, de har jeg ikke tenkt på, kanskje det kan være en løsning. Undersøker i morgen..... Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 6.September.2005 Link til dette innlegget Svart 6.September.2005 Sveising av syrefast eller rustfritt krever jo bare et vanlig TIG apparat. Hvis du har noen bekjente hos colt ertec så husk det er en som er på leiting etter aluminiumsprofiler til å lage vindskjerm av. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 6.September.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2005 OK... Sitér dette innlegget Link to post
Baisiken Svart 6.September.2005 Link til dette innlegget Svart 6.September.2005 Hvis du kan bruke aluminium så prøv Sørlandets Aluminiumsprodukter i Kristiansand. De er jo leverandør til de fleste båtprodusenter. Kanskje de har syrefast også? Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 6.September.2005 Link til dette innlegget Svart 6.September.2005 Hva med å kontakte en båtbygger og spørre hvor de kjøper syrefaste beslao og rekker og slikt? Ofte er det enkelt å få hjelp hvis en spør om det. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
bugs bunny Svart 7.September.2005 Link til dette innlegget Svart 7.September.2005 eller en yrkeskole i nærheten som kan hjelpe deg,rustfritt er ikke så vanskelig å sveie bugs Sitér dette innlegget Link to post
xpen Svart 3.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2008 Hei! Leter etter et slikt bordbein som er på bildet. Helt vanlig bordbein 50 mm. Det skal passe en slik holder som dere ser på bildet! Er bare ute etter beinet, med svart plast i begge ender som på bildet. Dette er sikkert et gammelt bordbein, men er det noen butikker f.eks i Bergen som fører dette?? Sitér dette innlegget Link to post
xpen Svart 5.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2008 Ingen som vet?? Sitér dette innlegget Link to post
flipflap Svart 5.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2008 Tror maritim.no har sånne ben! Mulig du må kjøpe med fot. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.