Jump to content

Assistanse og forsikring i Danmark og Skottland, hva gjelder?

Guest Avmønstret#

Recommended Posts

For min forsikring er asistanse lik kystpatruljemedlemskap dekket inntil en viss sum. Den summen er mye høyere en hva som dekkes av medlemskap i redningselskapet (Fri assistanse) Den gjelder i hele mitt avtalte seilasområde.

Ved nød så bistår alle.

Men det er eksempler på at seilbåter ligger å driver mitt i dammen med knekt ror der slepebåt krever bankgaranti før det skjer noe. Dog tror jeg dette er mindre vanlig i Nordeuropa. Dette er jo et resultat at det er mange båter som seiler world wide uten forsikring.

Guest Avmønstret#

Har finlest vilkårene enda en gang og "fant" nå siste punktet om at alt må forhåndgodkjennes av forsikringa. 

----

7.4 Båtredning 7.4.1 Forsikringen omfatter Nødvendige merutgifter til slep til nærmeste trygge fortøyingssted eller reparasjon på stedet hvis dette er rimeligere ved: • Plutselig og uforutsett uhell som fører til at båten ikke kan kjøres/seiles videre

2. Assistanse/bergning og vrakfjerning Godtgjørelse for assistanse/berging eller vrakfjerning må ikke avtales uten selskapets samtykke. Selv om slikt samtykke er gitt, eller selskapet inngår slik avtale skjer dette på sikredes regning og risiko dersom skaden ikke er omfattet av forsikringen.

----

Hmm, må vel nesten ha satelittelefon da... vi seiler med VHF og telefon.... 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...