Pajcic Svart 26.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2019 Hei igjen MorganX her har jeg tatt noen bilder av vindu og pakning. Er på jakt etter pakkingen som er rundt alu karmen. håper disse bildene er gode nok Sitér dette innlegget Link to post
Pajcic Svart 26.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2019 Hei jeg har vært på nettsidene til Sagaboats men som du skrev så fungerer de ikke. Jeg får sende de en Mail så får vi se hva de svarer. Takker så mye for tilbake meldingen mvh Lars ? Sitér dette innlegget Link to post
Pajcic Svart 26.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2019 Her er det flere bilder av prosjektet. Er i full gang igjen. Skal snart begynne å støpe inn nytt treverk der hvor det har blitt skjørt ut p.g.a. Råte. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 26.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2019 Vil tro det er butylbånd mellom overbygg og ramme. Ikke pakning. Det finnes to typer skrogtrekk. En som er skumaktig tvers gjennom, og en med skumgummi på baksiden. Den siste er lettest å få pen, og skjuler mest ujevnheter. Men du risikerer at skumgummien smuldrer opp om 10-20-30 år. Så det er et valg du må ta. Begge har sine styrker og svakheter. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
MorganX Svart 27.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2019 (redigert) Maritim har skrogtrekk, får du gammel type er den mere holdbar, noen av butikkene har dette på lager enda... den har mere struktur i seg. Ny type skrogtrekk fra Maritim er av dårlig kvalitet. Redigert 27.Juni.2019 av MorganX (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pajcic Svart 4.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2019 Hei igjen er det noen som har noe forslag hvor det lønner seg å kjøpe skrogtrekk i god kvalitet i Østfold. Jeg er kommet så langt at skrogtrekket snart skal på. mvh Lars ? Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 4.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2019 Her er en tråd om Maritims nye skrogtrekk. Det nye de har fått inn er bare søppel og får lett rifter og ødelegges mye lettere enn det de hadde før. Sitér dette innlegget Link to post
Pajcic Svart 7.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2019 Hei igjen er det noe spesielt navn eller noe jeg kan spørre etter for å få en god kvalitet skrogtrekk. Regner med hvis jeg spør butikken så er som regel det de har på lager best uansett kvalitet. Må alt gammelt kontakt lim fjernes selv om det sitter god fast i skroget og er flatt og fint uten klumper. Der som jeg sliter litt med å få av alt er der det er kun glassfiber uten gelcoat . Har fått løs alt av kontakt lim på de glatte flatene og det brukte jeg industri rens fra wurth som inneholder sitrus og da var det bare å bruke en sparkel spade å skrape det av. Sitér dette innlegget Link to post
Pajcic Svart 17.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2021 Hei er i gang igjen med restaureringen etter et opphold p.g.a. Sykdom. er det noen som har mål på styrekonsoll til en saga 27 AC 1978 eller støpeform ?. tidligere eier har kastet den siden han hadde tenkt å lage en ny i teak. Mvh Lars ? Sitér dette innlegget Link to post
kokken12 Svart 13.August.2024 Link til dette innlegget Svart 13.August.2024 Vet noen vad for modell det er på motoren? 39hk 1984 27fot Volvo Penta diesel men mangler ett nr el modell navn. Md36 er dette rett? Mvh en glad Saga eier ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.