Joda89 Startet 10.Mars.2019 Link til dette innlegget Startet 10.Mars.2019 Hei har en joda 7900 med DP 290 drev. Jeg skal bytte anoden og klarer ikke få av den ytterste propellen. Jeg har prøvd å varmet der jeg har kommet til. Banket mellom propellene. Noen som har en løsning på dette? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 10.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2019 Vippe opp drevet og legge tyynn Olje som blir liggende i forsenkingen? Snurre sakte 1/2 omdreining innimellom? Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Kaptein Nemo Svart 11.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2019 En blanding 50/50 med ATF olje og Aceton løser godt opp. Det blir tynner og kommer derfor bedre til. Sitér dette innlegget Link to post
wpk Svart 11.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2019 Prøv å få lånt et avtrekkerverktøy - det skal nok ikke så mye kraft på dette før det løsner. Noe liknende dette; https://www.biltema.no/?gclid=EAIaIQobChMIstmF3Mn64AIVTKqaCh04aADYEAAYASAAEgKnA_D_BwE Sitér dette innlegget Link to post
Fortego Svart 12.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2019 Jeg hadde samme problemet da jeg skulla ta av ene propellen første gang etter jeg kjøpte båten. Årsaken var trolig mangel på bruk av skikkelig vannfast fett ved montering av propell, noe som har forårsaket en reaksjon mellom metallet i propellen og akslingen da dette er forskjellige metaller plassert hvert sitt sted i spenningsrekka. Jeg fikk laget et spesialverktøy for uttrekking som så slik ut: Dette verktøyet hadde mothold på samme aksel som propellen satt på. Tenkte dette kanskje er viktig med tanke på simringer el liknende. Dro til så hardt at ytre del med gummi til slutt ble dratt delvis av innerbossen i bronse/messing. Til slutt ga jeg opp og dette ble resultatet: Mitt budskap: Vær nøye med påføring av marint fett mellom propell og aksling... Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
mthoms Svart 12.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2019 1 hour ago, Fortego said: Mitt budskap: Vær nøye med påføring av marint fett mellom propell og aksling... Budskab modtaget Det har været en dyr omgang ... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.