krepsen1972 Startet 10.Mars.2019 Del på Facebook Startet 10.Mars.2019 Skiftet pakning på seastar styring og måtte fylle og lufte hele systemet på nytt, kjøpte denn slangen som kobles på påfyllingshullet,på ibiza 24 med tilt ratt er denne påfyllingen oppe på dashbord med en slange som går ned til rattstammen hvor det normalt fylles på.Jeg laget et loop i systemet,slange fra luftenippel til lifte nippel og pumpet olje igjennom systemet til det var null luft igjen,resultat fast og fin styring uten døgang i ratt eller motor. Mitt spm er: er det mulig å ha for mye olje på styringen,var ingen måte å kontrollere dette på. Takker for svar Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 11.Mars.2019 Del på Facebook Svart 11.Mars.2019 I utgangspunktet ikke. Men har du luft i systemet noen steder, vil denne utvide seg og det flommer over i styrepumpen Sitér dette innlegget Link to post
krepsen1972 Svart 11.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mars.2019 har null luft,motor er tight og fin samt ingen dødgang i ratt Sitér dette innlegget Link to post
Mr_TJ Svart 9.Mai.2020 Del på Facebook Svart 9.Mai.2020 Jeg har SeaStar Classic i en 2011 Bavaria Sport. Rattet står ikke i senter når drevet gjør det (forutsetter at det gjorde det da båten var ny). Når jeg åpner påfyllingslokket på rattstammen kan jeg ikke se noe olje. Og så kommer spm som jeg håper noen kan svare på: 1. Er det bare å etterfylle på rattstammen til det renner over, skal det være fullt? 2. Lønner det seg å vri rattet litt fra side til side for å få evt luft opp, eller skal det luftes noe sted (jeg må evt få det inn med teskje) 3. Hvilken olje/hvor får jeg tak i riktig olje? På forhånd takk. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 9.Mai.2020 Del på Facebook Svart 9.Mai.2020 1 På Seastar rattpumpe er det fyllemerke i påfyllingshullet 2 Du må åpne på ventilene på rorpumpen for å få lutet skikkelig 3 Seastar har sin egen olje. For all del ikke prøv noe annet. Da kan tetninger/pakninger ryke. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.