Jump to content

Original VS uorginal Drivreim Volvo Penta. Er uoriginal bra?

tnlu

Recommended Posts

Hei

Sitter og skal bestille en drivreim til en dynamo til en Volvo Penta D3 170 hk 2012 modell.

Originalt nummer er 22707521 og på reimen står det 5PK1180. Forstår det slik at det er 5 spor og 1180mm lengde,

Original så finner eg den til 645,-

Når eg  søker på 5PK1180 så finner eg for eksempel en hos autodoc (contitech kilereim Continental) til 140,-

Nå vil eg tro Continental leverer gode reimer?

Spørsmålet blir da om 5PK1180 er en type reim? DVS er vinkel på kiler den samme eller vil det variere?

Noen med erfaringer på dette?

Sannolikt helt ok.

Även hos Biltema brukar man hitta passande rem om man har måtten.

Och Du kan vara övertygad att inte Volvo tillverkar några remmar själv, utan köper av någon av de stora tillverkarna.

Den Continental-remmen Du hittat för 140:- köper Volvo kanske för 25:- och stoppar i en Volvo ask och så tar dom  645:- ut.

Men känner Du Dig osäker så kan Du ju köpa en extra från billig-leverantören så har Du ju en i reserv och har ändå sparat någon hundring.

:fishing:

Redigert av ebonita (see edit history)

Ja, reimene følger en standard.

5PK er som du sier typen, 1180 er lengden. 

Ingen grunn til betale 4 ganger prisen for original reim. 

Continental er god kvalitet, kjør på. 

En ting å tenke på ved bestilling fra autodoc er at frakt (min 220,-) og mva kommer i tillegg. Kommer vel også fortollingsgebyr fra Posten på toppen, så du må handle en del samtidig for at det skal lønne seg. 

Redigert av sjarlatan (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...