Jump to content

Edit History

Gudrun

Gudrun

Ikke svar på ditt spørsmål, men mer et hjertesukk fra en gammel dieselmekaniker:

Fabrikken til Yanmar har stort sett klart å holde disse motorene pene i mange pga skikkelig grunning og toppstrøk før de forlot fabrikken. 

Men så etter noen tiår må turboen byttes og da ender man dessverre ganske snart opp med en rustklump på en ellers så pen motor. Turboen er oftest ubehandlet og få vil betale for å la verkstedet male den før montering..

Så hadde dette vært min hadde jeg handlet inn avfetting, rett grunning, toppstrøk og fulgt anvisningen. Regner med malingen finnes som spray.

På med maskeringstape og sett i gang.

Da ser motoren like pen ut!

Mine tanker over en kopp kaffe mens vi gjør klar til å sikre båten mot et par angivelige stormer denne uken.

Gudrun

Gudrun

Ikke svar på ditt spørsmål, men mer et hjertesukk fra en gammel dieselmekaniker:

Fabrikken til Yanmar har stort sett klart å holde disse motorene pene i mange pga skikkelig grunning og toppstrøk før de forlot fabrikken. 

Men så etter noen tiår må turboen byttes og da ender man dessverre ganske snart opp med en rustklump. Den er oftest ubehandlet og få vil betale for å la verkstedet male den før montering..

Så hadde dette vært min hadde jeg handlet inn avfetting, rett grunning, toppstrøk og fulgt anvisningen. Regner med malingen finnes som spray.

På med maskeringstape og sett i gang.

Da ser motoren like pen ut!

Mine tanker over en kopp kaffe mens vi gjør klar til å sikre båten mot et par angivelige stormer denne uken.

• Create New...