Jump to content

Skjærhalden, Strømstad osv, nytt bookingsystem for gjestehavna

Guest Avmønstret#

Recommended Posts

Guest Avmønstret#
Lars H. skrev 6 minutter siden:

Vil dette si at dockspot er slutt?

Pussig nok så ser det ikke sånn ut... 

Dvs, så lenge lampa lyser rødt på en tom plass så spiller det vel egentlig mindre rolle om den er bestilt via dockspot eller det nye systemet.

At de leier ut de samme plassene, B- brygga og en del plasser lengre inn, med to system pluss mulighet for drop- in er kanskje litt "spennende" :-) Tipper det er fikset opp i før sesong. 

Så det er lysmarkering på plassene? Det kan bli moro om en kommer inn og legger til en plass det ikke lyser rødt. Så går en i land for å betale, og idet en snur ryggen til kommer det røde lyset på fra en som har forhåndsbestilt. Og prisene? Off season for meg med en 27 fot båt: kr.230!!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Lars H. skrev for 14 timer siden:

Så det er lysmarkering på plassene? Det kan bli moro om en kommer inn og legger til en plass det ikke lyser rødt. Så går en i land for å betale, og idet en snur ryggen til kommer det røde lyset på fra en som har forhåndsbestilt. Og prisene? Off season for meg med en 27 fot båt: kr.230!!

Mulig de bruker samme sensorer som i parkeringshus. Dvs plassen markerer med rødt så fort det er båt i båsen. Slik burde det hvertfall være. 

Det virker som de bruker samme plattform som Docspot, eller hva det hetter.  Da jeg prøvde å opprette konto på Skjærhallen gjestehavn, fikk jeg beskjed om at e-posten var i bruk eller at jeg hadde konto.  Logget meg inn på Skjærhallen gjestehavn med innlogging til Docspot og det gikk bra.

Redigert: De data jeg har lagt inn i Docspot, båtens mål osv., kom opp i  Skjærhallen gjestehavn.

Screenshot_2019-03-12-09-02-38.png.cd2786a1ecbe1445e71d380960cfe949.png

Redigert av AlfArie (see edit history)
  • 5 uker senere...
Guest Avmønstret#

Så på FB at det er tumulter pga dobbelbooking og problemer med å få pengene tilbake. Folk har bestilt plasser i dyre dommer på Dockspot. Kjedelig å stå igjen uten penger og uten plass. 

Pinkvin skrev On 11.3.2019 at 16.23:

At de leier ut de samme plassene, B- brygga og en del plasser lengre inn, med to system pluss mulighet for drop- in er kanskje litt "spennende" :-) Tipper det er fikset opp i før sesong. 

Jeg er som regel positiv til tiltak som øker brukervennligheten, og gjør ting mer praktisk. Men dette syns jeg ikke noe om, båt er ikke bil, så det kan oppstå ting underveis, problemer med båt,værskifte, endring av planer osv. Å komme inn i en gjestehavn, kanskje sliten,sulten og trøtt, for å finne mange ledige plasser, som er reservert, det syns jeg blir feil.

Så da må man kanskje ligge på vent, for å se om havnen fylles opp av de som har reservert.

Blir det fylt opp, så må du pent finne en annen havn for natta. Nei, jeg syns systemet med å finne seg en ledig plass, som de fleste steder praktiserer i dag, er en fin ordning. Da er det alltid noen hyggelige som gjør plass til deg vist havna er full, og været er på vei. Hva er det som er galt med den ordningen vi har de fleste plasser? Dessuten er det hyggelig vist du blir tatt i mot av noen vennlige båtfolk, eller en hyggelig havnevert.

9 hours ago, Nimbus4 said:

Jeg er som regel positiv til tiltak som øker brukervennligheten, og gjør ting mer praktisk. Men dette syns jeg ikke noe om, båt er ikke bil, så det kan oppstå ting underveis, problemer med båt,værskifte, endring av planer osv. Å komme inn i en gjestehavn, kanskje sliten,sulten og trøtt, for å finne mange ledige plasser, som er reservert, det syns jeg blir feil.

...... Nei, jeg syns systemet med å finne seg en ledig plass, som de fleste steder praktiserer i dag, er en fin ordning. Da er det alltid noen hyggelige som gjør plass til deg vist havna er full, og været er på vei. Hva er det som er galt med den ordningen vi har de fleste plasser? Dessuten er det hyggelig vist du blir tatt i mot av noen vennlige båtfolk, eller en hyggelig havnevert.

Helt enig. Jeg seiler og ønsker å velge havn dit jeg kommer når kvelden faller på.

Er det ledig plass så er det gjerne den vi vil ha. Ikke oppleve at mange av plassene er hold av til andre.

I noen tilfeller så blir disse bortleide plassene faktisk stående tomme over natten også. 

Nei, si det. Et stalltips må være at ligger det en båt i båsen, er den mest sannsynlig opptatt :wink:

Fra spøk til alvor, i Strømstad er nå alle  lysene grønne, uansett om det ligger en båt der eller ikke. Om det kun lyser grønt og båtene blokkerer lyset når det er opptatt, eller om det skifter til rødt når datoen for reservering inntreffer, vites ikke. Mest sannsynlig det siste. Det optimale hadde selvsagt vært en tavle som informerte om ledige plasser sentralt ved innseiling, det hadde spart mye unødig baksing.

Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...