Jump to content

Edit History

nomen

nomen

Motordoktoren skrev On 25.8.2005 at 23.29:

Hvis det er diesel med vannrester, men uten dieseldyr, kan man bare helle den på tanken og tilsette Hammerdown. Vannet som er i oljen blir emulgert inn i den, og da skaper ikke det vannet problemer hverken med innsprøytningsutstyret eller med forbrenningen.

Det der er jeg meget usikker på.

 

Emulgert eller ikke, vannet er fortsatt tilstede og skal igjennom pumpe og dyser. 

 

Man kan kaste mange liter diesel for å slippe kostnader med defekte  høytrykkspumper og dyser. For å ikke snakke om driftsans midt i ferien.

 

Slike emulgatorer ligger jeg langt unna, sluttet med Alton også, da jeg leste at den også emulgerer vann.

Nå blir det brukt vanlig 2-takts olje i ny og ne.

 

Vil man på død og liv bruke dieselen, lar du den stå på kanner en ukes tid, og pumper den ut fra toppen. La de siste 4-5 cm være igjen. Om mulig kjører du den igjennom en vannutskiller før den helles tilbake på tanken.

 

nomen

nomen

Motordoktoren skrev On 25.8.2005 at 23.29:

Hvis det er diesel med vannrester, men uten dieseldyr, kan man bare helle den på tanken og tilsette Hammerdown. Vannet som er i oljen blir emulgert inn i den, og da skaper ikke det vannet problemer hverken med innsprøytningsutstyret eller med forbrenningen.

Det der er jeg meget usikker på.

 

Emulgert eller ikke, vannet er fortsatt tilstede og skal igjennom pumpe og dyser. 

 

Man kan kaste mange liter diesel for å slippe kostnader med defekte  høytrykkspumper og dyser. For å ikke snakke om driftsans midt i ferien.

 

Vil man på død og liv bruke dieselen, lar du den stå på kanner en ukes tid, og pumper den ut fra toppen. La de siste 4-5 cm være igjen. Om mulig kjører du den igjennom en vannutskiller før den helles tilbake på tanken.

 



×
×
  • Create New...