Hakkannen
Pinkvin skrev 38 minutter siden:Og hva ville være galt med om de feks hadde en motorisert tralle med tank og sugepumpe som en kjørte ut på brygga så en kunne få "sugd" tanken regelmessig?
Er det mer miljøvennlig, globalt sett, med motorisert tralle til septikfrakt enn å slippe et fullbiologisk "produkt" ut til nedbrytelse og nytte i naturen?
Pinkvin skrev 38 minutter siden:Hva er problemet med bobåthavner som er ordentlig tilrettelagt med tanke på avløp/septik, vann og strøm så man faktisk kan bo i båt på et ordentlig vis?
Hva er problemet med at folk kan få bo der de selv ønsker, så lenge de oppfører seg innenfor det som er greit og ikke er til bry for andre? Kunne ikke falle meg inn å legge meg til i ei organisert bobåthavn. Trives utmerket der jeg ligger nå, perfekt plassering i forhold til jobb, fritidsaktiviteter og sjøliv der jeg trives godt.
Pinkvin skrev 38 minutter siden:godta en lavere standard enn det en bør ha
Hvem er du (eller forsåvidt andre) til å bestemme over andre hvilke standarder folk bør ha? Beklager noe halvkrasse svar her, med dette må jeg si blir for dumt.
Pinkvin skrev 38 minutter siden:Hva er de alternative metodene for å unngå at det å bo i båt blir sett på som mer og mer attraktivt for "fattige" og andre med "utfordringer" da?
Selvfølgelig finnes det alltid folk som klarer helt å se sine egne behov og begrensninger, men det finnes også andre folk som klarer nettopp dette. Disse siste har selv valgt boform, hvor de vil bo og hva boformen deres skal innebære. Folk er forskjellige, vi lever ikke i et samfunn der alle er like og har behov for det samme. Skulle det vise seg å komme et ønske fra båtboeres side for organiserte båtboerhavner støtter jeg dette 100%, fint for dem som ønsker å bo slik. Men det er ikke noe for min del. Lite nødvendig i å tvinge voksne folk som oppfører seg og som trives utmerket der de er inn i noe de slettes ikke har lyst til. Så kan lovverket og ordensmakta ta seg av de som driter i havna, bråker og stjeler, slik som det også er for dem som bor på land og ikke klarer oppføre seg.