Jump to content

Edit History

Lars H.

Lars H.

Sjøbliss skrev for 2 timer siden:

Da autopiloten justerer for strøm og drift blir det vel kanskje ikke så lett (eller nødvendig) å beregne omvendt strømkobling. Men det er jo absolutt noe som er artig å kunne!

Ja, når jeg setter autopiloten til å styre båten fra A til B er det herlig at den tar seg av avdrift pga. strøm og vind slik at en slipper å gjøre dette selv slik en gjorde i "gamledager". Men jeg lurer på uttrykkene "strømkobling" og "omvendt strømkobling". Er dette noen"offisielle" uttrykk? Jeg har aldri hørt de tidligere. De uttrykkene ble i hvert fall ikke brukt under kurset til båtførerprøven jeg tok for over 30 år siden.

Lars H.

Lars H.

Sjøbliss skrev for 2 timer siden:

Da autopiloten justerer for strøm og drift blir det vel kanskje ikke så lett (eller nødvendig) å beregne omvendt strømkobling. Men det er jo absolutt noe som er artig å kunne!

Ja, når jeg setter autopiloten til å styre båten fra A til B er det herlig at den tar seg av avdrift pga. strøm og vind slik at en slipper å gjøre dette selv slik en gjorde i "gamledager". Men jeg lurer på uttrykkene "strømkobling" og "omvendt strømkobling". Er dette noen"offisielle" uttrykk? Jeg har aldri hørt de tidligere.

• Create New...