Jump to content

Smart daviter på baltic, kryssfiner som tåler vann?

Skrujeden

Recommended Posts

Da var ny rib med 9,9 på plass og nye smart daviter skal monteres på balticens platform. Har blitt tipset om å montere dem mdd kryssfiner under. Både for å få tykkelse nok til å kunne felle dem ned og jeg antar at det forsterker innfestingen en god del. Blir jo en del belastning på glassfiberen der den er festet inn.

Siden balticen har lav platform vil nok fort kryssfiner plata bli våt bide med bølger når den ligger i ro og under fart. Noen som har gode forslag til valg av plate evt andre løsniner? 

Blir spennende å montere.

Tenker å montere slik som på bildet bare jeg ikke har teak, så de firkantede hullene må lages rett i platformen.

Kjør debatt, trenger mange tips.

FB_IMG_1552339482173.jpg

98_2042386082.jpg

98_555082282 (1).jpg

98_2054808561.jpg

98_1394379979.jpg

98_1634547552.jpg

98_2034232979.jpg

Bilde nr 6 er kanskje motholdsplate som følger med? Hvis du bare skal ha det tykkere for å felle ned firkantene, ville jeg tatt glassfiberplate og limt fast med epoxy på undersiden. Kan støpe selv i passende tykkelse, eller om du har båtbygger/plastverksted i nærheten, spørre om å få utkapp fra feks lukeåpning.

Noen lag med duk og epoxy på undersiden gjør vel susen. Ulike plater kan vel også kjøpes i utall av varianter på ebay, amazone etc. Fikk selv en karbonfiberplate i A4 format i posten for noen dager siden, og venter på en alu plate i samme størrelse. 

Syrefast plate får du også hos et plateverksted / sveiseverksted. Fikk et par slike presset ut i ønsket tykkelse og fasong når jeg skulle ha bakplater til en daviter til forrige båt - det tok dem ikke mange minutter. 

Hei Skrujeden,

Hold oss oppdatert utover sommeren om dine erfaringer med disse. Vurderer selv og kjøpe slike.

Jeg ville jo hørt med leverandøren om det virkelig er nødvendig med mer mothold en de medfølgende platene på baksiden. Kanskje han kan lage større for deg, mot at du returnerer de orginale mot et passe mellomlegg

Redigert av JRK (see edit history)
  • 4 år senere...

Hei Skrujeden / JRK

Bumper en gammel tråd her.

Jeg vurderer også å montere slike Smart-davitere på min Baltic.

Ble det med vurderingen for deres del, eller ble det montasje?

Takknemlig om dere (eller andre Baltic eiere) har mulighet til å dele deres erfaring fra montasje og bruk :)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...