Skrujeden Startet 11.Mars.2019 Link til dette innlegget Startet 11.Mars.2019 Da var ny rib med 9,9 på plass og nye smart daviter skal monteres på balticens platform. Har blitt tipset om å montere dem mdd kryssfiner under. Både for å få tykkelse nok til å kunne felle dem ned og jeg antar at det forsterker innfestingen en god del. Blir jo en del belastning på glassfiberen der den er festet inn. Siden balticen har lav platform vil nok fort kryssfiner plata bli våt bide med bølger når den ligger i ro og under fart. Noen som har gode forslag til valg av plate evt andre løsniner? Blir spennende å montere. Tenker å montere slik som på bildet bare jeg ikke har teak, så de firkantede hullene må lages rett i platformen. Kjør debatt, trenger mange tips. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 11.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2019 Ville ikke hatt finer pga vann og relativt myk. Ville brukt glasfiberplate eller syrefast plate som mothold. Sitér dette innlegget Link to post
petterb Svart 11.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2019 Hva slags rib har du kjøpt? Størrelse og vekt? Sitér dette innlegget Link to post
Skrujeden Svart 12.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2019 petterb skrev for 7 timer siden: Hva slags rib har du kjøpt? Størrelse og vekt? Suzkmar 270 på ca 50 kg og honda 9,9 på 52 kg. Så det blir litt vekt. Sitér dette innlegget Link to post
Skrujeden Svart 12.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2019 Gullfisk skrev for 7 timer siden: Ville ikke hatt finer pga vann og relativt myk. Ville brukt glasfiberplate eller syrefast plate som mothold. Hum, bare vrient å skaffe syrefast plate. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 12.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2019 Et par klosser av teak hadde nok vært en bedre løsning. Kryssfiner blir knekkebrød før eller siden. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Gullfisk Svart 12.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2019 Bilde nr 6 er kanskje motholdsplate som følger med? Hvis du bare skal ha det tykkere for å felle ned firkantene, ville jeg tatt glassfiberplate og limt fast med epoxy på undersiden. Kan støpe selv i passende tykkelse, eller om du har båtbygger/plastverksted i nærheten, spørre om å få utkapp fra feks lukeåpning. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 12.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2019 Noen lag med duk og epoxy på undersiden gjør vel susen. Ulike plater kan vel også kjøpes i utall av varianter på ebay, amazone etc. Fikk selv en karbonfiberplate i A4 format i posten for noen dager siden, og venter på en alu plate i samme størrelse. Syrefast plate får du også hos et plateverksted / sveiseverksted. Fikk et par slike presset ut i ønsket tykkelse og fasong når jeg skulle ha bakplater til en daviter til forrige båt - det tok dem ikke mange minutter. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 12.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2019 (redigert) Hei Skrujeden, Hold oss oppdatert utover sommeren om dine erfaringer med disse. Vurderer selv og kjøpe slike. Jeg ville jo hørt med leverandøren om det virkelig er nødvendig med mer mothold en de medfølgende platene på baksiden. Kanskje han kan lage større for deg, mot at du returnerer de orginale mot et passe mellomlegg Redigert 12.Mars.2019 av JRK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Byomsen Svart 18.April.2023 Link til dette innlegget Svart 18.April.2023 Hei Skrujeden / JRK Bumper en gammel tråd her. Jeg vurderer også å montere slike Smart-davitere på min Baltic. Ble det med vurderingen for deres del, eller ble det montasje? Takknemlig om dere (eller andre Baltic eiere) har mulighet til å dele deres erfaring fra montasje og bruk :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.