Jump to content

Ønsker tips til passende dregg for 16 fots skjærgårdsjeep

LAKA

Recommended Posts

Code0 skrev for 3 timer siden:

@LAKA jeg har en 5,5 meter RIB som jeg har 8 kg paraplydregg og to meter kjetting (8 mm?). Etter kjettingen har jeg en ganske tynn line, det blir ikke mange kg i drag for å holde båten i to på bade-turer. Kjetting fot å få litt demping foran drggen. Og mer motstandsdyktig mot stein og slitasje på bunn.

Høres ut som en god løsning, og 8 eller 10 kg bør vel holde for en båt på under 600 kg med motor. 

jotto skrev for 13 timer siden:

Paraplydregg med tau holder lenge for din godværsbruk. Keep it simple - paraplydregg er enkel å stue bort, og med tau kan du slippe den rett ut og hale den opp over rekka uten å være redd for at kjetting lager merket på skroget.

Du kan eventuelt supplere med en daumann etter behov.

Vil si meg helt enig med "jotto" her. Har vel selv minst 45 års erfaring med båt, inkl. flere båter av denne båttypen, så en ca. 6kg paraplydregg, i tillegg til en daumann til å fire ned på  dregg`-tauet holder i massevis til slikt bruk.

• 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...