Lars K Svart 14.Mars.2019 Del på Facebook Svart 14.Mars.2019 Yamaha kom vel med Autolube i 1989 mener jeg å huske. Det er vel stort sett tæringsskader man bør se etter på slike gamle totaktere, en kompresjonstest av sylinderene er heller ikke dumt. Hulda: Det er nok Otto Scheen du tenker på, samme mann som har designet Nordkapp 17 blant annet. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 14.Mars.2019 Del på Facebook Svart 14.Mars.2019 Hulda skrev 49 minutter siden: Da Yamaha 50 hk (var det vel) kom, utviklet man GH17. Lurer på om det var en som het Scheen som var konstruktør, kompis av Hegna. Men dette var før 1985, minnet har bleknet et del når det gjelder detaljer. Otto L Scheen jr het han vel, tror han også tegnet Nordkapp 16,5/17,5 samt GH 11, GH 15 og senere GH 22 (om jeg ikke husker feil. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Napoli Svart 14.Mars.2019 Del på Facebook Svart 14.Mars.2019 Quattro skrev for 2 timer siden: Fant dette bilde, dette skal være en 20/25 Yamaha. Grunnen til jeg har kikket på disse typene er fordi budsjettet tilsvarer disse. Men skal ta å kikke litt på Tohatsu og Suzuki. Noe jeg burde passe på å se etter eller å kontrollere ? Takker for alle råd og tips ! Den motoren der er en tresylindret maskin med autolube. Dvs at den er fra 30hk og oppover. Det er den motoren jeg egentlig ville finne til deg på linken jeg la ved tidligere. 20/25hk maskinene er annerledes i formen (mer firkantede). Jeg har forøvrig hatt GH14 med 25hk Yamaha selv. Fungerte fint det. De fleste GH14 ble jo solgt med 20hk og de aller fleste som kjøpte en slik var fornøyde med både båt, motor og fart. Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
ivar Svart 15.Mars.2019 Del på Facebook Svart 15.Mars.2019 Napoli skrev for 2 timer siden: Den motoren der er en tresylindret maskin med autolube. Dvs at den er fra 30hk og oppover. Det er den motoren jeg egentlig ville finne til deg på linken jeg la ved tidligere. 20/25hk maskinene er annerledes i formen (mer firkantede). det kom et modellbytte ca 89/90 hvor 20/25 hesteren også fikk dette utseendet Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Napoli Svart 15.Mars.2019 Del på Facebook Svart 15.Mars.2019 ivar skrev for 12 timer siden: det kom et modellbytte ca 89/90 hvor 20/25 hesteren også fikk dette utseendet Se der ja, man lærer så lenge man lever. Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Quattro Svart 17.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2019 (redigert) Har da fått tak i en Yamaha 20/25 autolube årgang er fra begynnelsen av 90 tallet. et rep.objekt som trenger monteringer og div deler + pleie...om noen har dobble forgassere, oljetank, coiler, propel, brakett til å feste startmotor/coiler og monteringssett til konsoll på er det bare å hyle ut...dette blir et renoveringsprosjekt/oppbyggingprosjekt. Om noen har noen tips og råd tar dette med stor takk!:-) grunnet til at jeg valgte å få tak i noe slikt er for å lære og ha noe å holde på med. Målet er å få det til å se pent og ordentlig ut kom gjerne med innspill fra hvor dere bestiller/kjøper deler Redigert 17.Mars.2019 av Quattro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.