Jump to content

2015 mod Flipper 640 DC erfaringer/problemer

Sylteagurken

Recommended Posts

Hei,

Jeg vurderer sterkt å kjøpe brukt Flipper 640DC 2015/2016 modell, men er litt suikker da det er lite info rundt disse på nett. Ser testene er positive og jeg liker utseende og løsninger veldig godt på båten. Ser moderne ut og har riktige fargevalg i forhold til min smak, samt at prisene ligger i underkant av 400k som er pristaket mitt.

Det jeg lurer på er om folk vet noe om problemer med disse båtene? Har lest litt at det er dårlige material kvalitet på slange klemmer etc. Regner med disse er under dørk og deksler og ikke synlig så dette kan vel holdes i sjakk evt byttes ut? Eller er det mer som ruster/irer?

Har også fått med meg at det er noe lekkasje problemer rundt vinduer i tak på kabinen samt rundt lanterne? Noen som vet noe om omfanget eller om det bare er uheldige eiere (fåtall) som har disse probleme?

Andre erfaringer rundt disse båtene som kan være verdt å nevne?

Takker

Båten skal du ikkje bekymre deg for det er heller motoren som vil skape utgifter og problemer. Lekkende vindu har alle båter på et  eller flere tidspunkt.

Slanger og klemmer og denslags blir uansett å inspisere jevnlig og byttes og er fort gjort så at det skal være et bekymmer forstår eg ikkje. Det er jo en liten og enkel båt.

Redigert av Cerberus (see edit history)

Hei. Har selv en Flipper 670ST med alt av utstyr (Kjøp ikke 670ST med mindre enn 200HK), har hatt den i 2 sesongen og kjørt på ca 100 motor timer. Er meget fornøyd, har kun hatt en feil og det var en viskermotor som tok kvelden men det fikset forhandler asap på garanti. God bygg kvalitet og smarte løsninger gjør at jeg er har vært happy så langt. Anbefaler å ta en prat med folket på Bergerkrysset sport og fritid. De er super seriøse og har en fantastisk oppføging av sine kunder. Lykke til med valget.

Redigert av jespebok (see edit history)
37 minutes ago, jespebok said:

Hei. Har selv en Flipper 670ST med alt av utstyr (Kjøp ikke 670ST med mindre enn 200HK), har hatt den i 2 sesongen og kjørt på ca 100 motor timer. Er meget fornøyd, har kun hatt en feil og det var en viskermotor som tok kvelden men det fikset forhandler asap på garanti. God bygg kvalitet og smarte løsninger gjør at jeg er har vært happy så langt. Anbefaler å ta en prat med folket på Bergerkrysset sport og fritid. De er super seriøse og har en fantastisk oppføging av sine kunder. Lykke til med valget.

Hvordan oppleves sjøeegenskapene på 670ST?  Alle Flippere er jo skarpe i forskipet! Er det step på skroget?    Hvordan oppleves toalettet, er jo litt sånn til nødsfall..  Har dere ligget over i båten? er det stor nok solseng akter til en liggeplass?  Har hatt kjøreposisjon midt i båten før, og fungerte greit, men hvordan fungerer det med 670ST? Er det grei sikt?   Er det fornuftig kalesjeløsning som er enkelt å stue bort?  Hvor er akterlandterne og toplanderne?  Er det greit å instalere varmapperat? Hvordan er det med stueplass ellers?   Var veldig lite detaljinfo å finne på hjemmesiden til Flipper.. de er mere interessert i å vise frem materialer og stoffer og det estetiske!  I en tidlig utgave av de nye Flipperne var det noe småsnusk med kvaliteten over en de testa.. men mulig det er tatt til etterfølge på de senere modellene.. de på 80-90 tallet var ihvertfal veldig solide og bruksvennlige

Gjerne svar på min tråd jeg oppretta! så vi ikke kupper 640 tråden!

Redigert av -morten- (see edit history)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...