Jump to content

Edit History

pacuare

pacuare

Spent på hvor de er nå. Kom de til Haugesund i går nærmer de seg nok Tananger nå. Men her er det ett dilemma, motvind rundt Jæren. Ser ut til å blåse så mye at jeg ville vært skeptisk til å gå. Er 4 ubehagelige timer fra Tanagner til de dreier nok til at de får stikk i skjøtet. I følge Windy går det å gå i kveld, rundt kl 22, men Yr venter til midnatt.  Ville stoppet i Egersund da det etter kl 12 i morgen blir mye vind, selv om det er medvind er det slitsomt. Kan gå videre rundt midnatt.

Det mest behagelige er å vente i Tananger til lørdag kveld, da er det litt rotesjø fremdeles, men ok vind hele veien rundt. JEg ville prøvd å være å være forbi Lindesnes før kl 16 søndag. Seiler de i helgen er det bra at båten er 50 fot. Blir en del bølger og vind over 12 m/s uansett. 12 m/s bakfra er ikke galt (men kastene er nok en god del kraftigere). Kan hende at denne helgen ikke er optimal.

pacuare

pacuare

Spent på hvor de er nå. Kom de til Haugesund i går nærmer de seg nok Tananger nå. Men her er det ett dilemma, motvind rundt Jæren. Ser ut til å blåse så mye at jeg ville vært skeptisk til å gå. Er 4 ubehagelige timer fra Tanagner til de dreier nok til at de får stikk i skjøtet. I følge Windy går det å gå i kveld, rundt kl 22, men Yr venter til midnatt. Jeg hadde prøvd å gå direkte, er det ubehagelig tå inn til Tananger. Da er det to alternativer, gå så snart vinden dreier på vest sent i kveld. Ville stoppet i Egersund da det etter kl 12 i morgen blir mye vind, selv om det er medvind er det slitsomt. Kan gå videre rundt midnatt. Det mest behagelige er å vente i Tananger til lørdag kveld, da er det litt rotesjø fremdeles, men ok vind hele veien rundt. JEg ville prøvd å være å være forbi Lindesnes før kl 16 søndag. Seiler de i helgen er det bra at båten er 50 fot. Blir en del bølger og vind over 12 m/s uansett. 12 m/s bakfra er ikke galt.

• Create New...