-morten- Startet 13.Mars.2019 Link til dette innlegget Startet 13.Mars.2019 (redigert) Hei jeg er veldig vaggende når det gjelder båttype for tiden.. styrhusbåt, Vindskjermbåt,HT båt! Jeg likte veldig godt layout på min første Askeladd med usoffa liggeplass forut. det gjør båten meget romslig, men man får så klart ikke eget toalettrom, eller toalettet skjermet i lugaren som på en vindskjermbåt. På Flipper 670 HT har jo den meget smarte Espen Thorup laget et fint kompromis! Noen som har prøvd eller har erfaring med Flipper 670 HT? Designet er kansje ikke verdens vakkreste, men virker som en stødig praktisk famile daycruiser.. vi er bare tre stykk, så en overnatting eller to kan også funke! Vi har hytte ved sjøen men liker båtliv også! så den går fint bruksmessig for oss Redigert 13.Mars.2019 av -morten- (see edit history) Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
-morten- Svart 14.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2019 Synes den virker som en praktisk båt! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
jespebok Svart 14.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2019 Hei Har hatt en slik nå i 2 år Er kjempe fornøyd, smarte løsninger fin å overnatte i og god på vannet. Anbefaler deg å gå for 200HK den blir alt for slapp med 150HK hvis dere er 2 eller flere om bord. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 14.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2019 9 minutes ago, jespebok said: Hei Har hatt en slik nå i 2 år Er kjempe fornøyd, smarte løsninger fin å overnatte i og god på vannet. Anbefaler deg å gå for 200HK den blir alt for slapp med 150HK hvis dere er 2 eller flere om bord. Hvordan oppleves sjøeegenskapene på 670ST? Alle Flippere er jo skarpe i forskipet! Er det step på skroget? Hvordan oppleves toalettet, er jo litt sånn til nødsfall.. Har dere ligget over i båten? er det stor nok solseng akter til en liggeplass? Har hatt kjøreposisjon midt i båten før, og fungerte greit, men hvordan fungerer det med 670ST? Er det grei sikt? Er det fornuftig kalesjeløsning som er enkelt å stue bort? Hvor er akterlandterne og toplanderne? Er det greit å instalere varmapperat? Hvordan er det med stueplass ellers? Var veldig lite detaljinfo å finne på hjemmesiden til Flipper.. de er mere interessert i å vise frem materialer og stoffer og det estetiske! I en tidlig utgave av de nye Flipperne var det noe småsnusk med kvaliteten over en de testa.. men mulig det er tatt til etterfølge på de senere modellene.. de på 80-90 tallet var ihvertfal veldig solide og bruksvennlige Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
jespebok Svart 14.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2019 1.Hvordan oppleves sjøeegenskapene på 670ST? Har kun brukt den i Dalslands kanal og der er det jo ikke mye sjø, men andre jeg har snakket med er fornøyd. Bør ha trimplan da den har en tendens til å legge seg litt i sidevind. 2 Alle Flippere er jo skarpe i forskipet! Er det step på skroget? 3.Hvordan oppleves toalettet, er jo litt sånn til nødsfall.. Fin løsning der du sitter skjermet for innsyn i fra de andre som sitter i båten. 4. Har dere ligget over i båten? Ja til sammen 10 netter. Fruen meg og bikkja Går helt fint. 5 Er det stor nok solseng akter til en liggeplass? Ja til soling ok for å sove der går til nød for en som ikke er så lang helt fin for barn Har hatt kjøreposisjon midt i båten før, og fungerte greit, men hvordan fungerer det med 670ST? Er det grei sikt? Ja god sikt. Er det fornuftig kalesjeløsning som er enkelt å stue bort? Ja den fungerer helt fint. Kalesje garasje unde/ bak seterygg Hvor er akterlanterne og topplanterne? Akter lanterne barbord akter. Fungerer også som topplanterne Er det greit å installere varmapparat? Ja har satt inn originalt når jeg kjøte båten Walls 1800 samt wallas kokeplate Hvordan er det med stueplass ellers? Den er grei, plass under sofa akter, i brønn samt under benker i cabin Var veldig lite detaljinfo å finne på hjemmesiden til Flipper.. de er mere interessert i å vise frem materialer og stoffer og det estetiske! I en tidlig utgave av de nye Flipperne var det noe småsnusk med kvaliteten over en de testa.. men mulig det er tatt til etterfølge på de senere modellene.. de på 80-90 tallet var ihvertfal veldig solide og bruksvennlige Har ikke hatt noe tull med min båt er som sagt kjempe fornøyd, ser jo nå også at de har forlenget badeplattformen med ca 30 cm gjør jo båten bare enda bedre. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 14.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2019 Takker for svar Jespebok! Vi er bare to voksne og en 14 åring så overnatting fungerer sikkert greit. Jeg tror den skal gå greit inn i naustet vi har på hytta Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.