Jump to content

Edit History

Ventus

Ventus

Magi eller ikke; hele poenget var å forklare at det er en giring mellom ratt- og skyvesiden, ikke så mye de tallene som var listet da jeg fortsatt tror det er noe forvirring om hvor de kommer fra og hva de egentlig er (muligens fra forskjellige kombinasjoner av oppsett).

Alle er vel enige i at hvis kraften på rattet skal senkes for den gitte sylinderen så må det flere omdreininger til (mindre volum pr. dreining eller for fast antall totalt)- gitt at det ikke er noe annet som er feil.

Ventus

Ventus

T

2 hours ago, Cerberus said:

Ja og i ditt innlegg der er det du som står for magien da du sier rattpumpen i et annet sett er større og syllindervolumet det halve men likevel skal det være fleire rattomdreininger. Det er veldig enkel regning det her . Syllindervolum/rattpumpevolum= antall omdreininger

Mulig jeg mistforstod ditt opprinnelig innlegg, hele poenget var å forklare at det er en giring mellom ratt- og skyvesiden, ikke så mye de tallene som var listet da jeg fortsatt tror det er noe forvirring om hvor de kommer fra og hva de egentlig er (muligens fra forskjellige kombinasjoner av oppsett).

VI er jo helt enige i at hvis kraften på rattet skal senkes for den gitte sylinderen så må det flere omdreininger til (mindre volum pr. dreining eller for fast antall totalt)- gitt at det ikke er noe annet som er feil.

• Create New...