Jump to content

Seilbåten Isabelle (Albin 78) gis bort (Oslo)

tobixen

Recommended Posts

Seilbåten Isabelle gis nå bort til noen som kan gi den litt bedre kjærlighet enn hva eieren er i stand til.  Det er en Albin 78. (noe teknisk data på https://sailboatdata.com/sailboat/cirrus-78-albin).

QmSWCzAAg9CzzKLDozuZs9Tcdbm9HsvoCVCuLtyr

Det er vel generelt forbud mot annonser her, men jeg håper "gi bort" er innafor?  Dette kunne vært postet på Finn også, men det er noen forbehold her som gjør at den ikke havner på "gis bort" på Finn ... i allefall ikke enda:

• Eier er interessert i at båten overdras til noen som er oppriktig interessert i å gi båten en ny sjanse.
  • Ihht ønsket over synes jeg det er betimelig å stille som krav at hvem som nå enn overtar båten følger opp med en prosjekttråd her på forumet.
  • Båten må kasseres forskriftsmessig dersom den som overtar allikevel ikke blir å bruke den.
  • Ett lite forbehold: dersom vår antagelse om at båten er i grenseland til å være verdiløs viser seg å ikke stemme (dvs at vi får inn en overveldende respons her), så ønsker eier å selge båten til  høystbydende.

Båten ble kjøpt for 33.000 kroner for et par år siden av en polsk venn av meg som trengte et sted å bo (min anbefaling at han skulle bo i båt ... burde kanskje ha dårlig samvittighet for det når man ser på resultatet).  Vi vet lite om forhistorien ... forrige eier var også utlending og trengte å få solgt båten relativt kjapt.

Det er fire ting som har skjedd siden den ble kjøpt som reduserer verdien noe:

• Motoren sluttet å fungere.  Han har ikke sett noe særlig på det - mulig det er noe helt trivielt som kan løses.
  • Masta falt ned.  Antageligvis har rulleseilet vært dårlig skrudd fast.  Det er tilsynelatende ingenting som er gått i stykker, utover at rullemekanismen ikke lengre sitter fast i beslaget hvor det burde vært skrudd fast.
  • Noen har vært ombord - og muligens lekt med et pulverbrannslokkingsapparat.  Det meste inne i kahytten er dekt av noe hvitt støv.
  • Båten har ikke vært oppe av vannet siden den ble kjøpt, så den er nok temmelig begrodd.

Jeg har seilt med den før masta falt ned - fin båt.  Det er bittelitt vann i kjølsvinet - men nå har båten stått en sommer og en vinter uten tilsyn, og mengden vann i kjølsvinet har vært stabil.

Redigert av tobixen
ny informasjon fra eier (see edit history)

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

• 1 måned senere...

Hei. Vi er en familie I Sandefjord som har tilsvarende seilbat oh kan tense Ossetia oh ta jobben med a bringe baten tilbake til seilbar stand. Vi bor pa en gard oh vil ta den pa land for restaurering. Det er mulighet for at vi kan go none kroner for den etter besiktigelse. Ta gjerne kontakt. steinlundkvist@gmail.com

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...