Jump to content

Edit History

PerUlv

PerUlv

Utdypet noe som ikke trenger utdyping

Det er nok lurest å enten ha full tank eller tom tank. Full tank er minst brannfarlig/eksplosivt gitt at det ikke er noen lekkasje. Når du fyller tanken fjerner du oksygenet, og antenning kan ikke skje så lange tanken er tett.

Ved raskt søk fant jeg denne gamle tråden:

Bensin består av hydrokarboner med 4-12 carbon atomer I rekken (C4-C12). De mest flyktige forbindelsene vil være de korteste molekylene med lavest C tall. C4 er Butan. Dette fordamper lett. Oktan som nevnes I tråden har som navnet sier 8 C atomer I molekylet.

Jeg ville brukt bensinen. Jeg har også lagret båten med full bensintank. Mener bestemt det var ønsket fra der jeg har båten. Aldri opplevd noe problem med det.

PerUlv

PerUlv

Det er nok lurest å enten ha full tank eller tom tank. Full tank er minst brannfarlig/eksplosivt gitt at det ikke er noen lekkasje. Når du fyller tanken fjerner du oksygenet.

Ved raskt søk fant jeg denne gamle tråden:

Bensin består av hydrokarboner med 4-12 carbon atomer I rekken (C4-C12). De mest flyktige forbindelsene vil være de korteste molekylene. Oktan som nevnes I tråden har som navnet sier 8 C atomer I molekylet.

Jeg ville brukt bensinen. Jeg har også lagret båten med full bensintank. Mener bestemt det var ønsket fra der jeg har båten. Aldri opplevd noe problem med det.

• Create New...