giggen99 Startet 14.Mars.2019 Link til dette innlegget Startet 14.Mars.2019 Hei, er på utkikk etter tips til propellvalg , Stål og alu, på Nb 840 Fly med Kad 44 og Dpe drev. Få høre hva dere har, toppfart, cruisespeed osv.... Takker for alle innspill Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 15.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2019 Velkommen, ser det er ditt første innlegg. :) Siden ingen har svart deg på over 21 timer, drister jeg meg utpå her. Har verken NB eller 44. men har lest såpass at jeg sier at du kan glemme aluminium. Det er stål som gjelder til din motor. På min Kad32 går det med aluminium, men med mye mer krefter er det stål som gjelder. Står du på bar bakke i dette propellvalget? Har du noen erfaringer som kan gi deg en peiling i valget av ny? Står ganske mye om propeller og propellvalg på forumet her. Sitér dette innlegget Link to post
giggen99 Svart 15.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2019 Hei, nei står ikke på bar bakke.., har alu B3 propeller no som egentlig fungerer bra, men er litt slitte, gjør 32 på maks , ved utsett, noe jeg ikke behøver, så jeg søker stålpropellere som gjør lavere turtall på marsjfart 25 knob...??om det er noe å spare på det da ...?? Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 15.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2019 Hvis du går fra B3 til C3 vil du få en reduksjon av turtall. Hvor mye er det snakk om? Noen andre må fortelle deg mere om dette.. Sitér dette innlegget Link to post
giggen99 Svart 16.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2019 Ja hadde vært fint med litt info fra andre med samme båt, så håper flere NB 840 Fly eiere ser dette... Sitér dette innlegget Link to post
Gulborg Svart 16.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2019 Har ikke noe erfaring med nb , men tror du vil gå ned ca 200 omd. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.